Gå til innhold

Ødelegger alkohol virkningen av en penecillin kur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså om en drikker litt en dag mens en tar kur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har lest det, sto ikke noe om alkohol

Skrevet

For mange år siden lærte jeg at man absolutt ikke skulle drikke under en penicillinkur fordi virkninga ble svakere og man ble ikke frisk.

Senere har jeg hørt at det der bare er tull, men ble sakt fordi man fort glemmer en tablett eller fler under ei fyllekule. DA blir kuren ødelagt.

Hva som EGENTLIG er sant, er jeg usikker på...:)

Skrevet

Hjelper deg å holde denne oppe for det lurer jeg også på... :)

Skrevet

Jeg spurte på apoteket da jeg var russ, og da fikk jeg besjkjed om at det var greit å drikke, men man burde ikke bli overstadig beruset.

Skrevet

Leste nå at du skrev "..drikke litt..", det burde nok gå bra, vil jeg tro. Jeg har hvertfal gjort det uten at kuren ble ødelagt :)

Skrevet

da kan du trygt ta et glass eller flere. men husk å ta pillene også!

Skrevet

takker for svar.. får satse på at det går greit. ikke meg som er syk bare spurte her inne. =)

Skrevet

Det står ALLTID i pakn.vedlegget dersom medikamentet ikke skal kombineres med alkohol. Gammel myte at dette gjelder all antibiotika. Ved noen slag kan virkningen av antibiotikaen bli svekket, men som sagt; det står alltid i vedlegget.

Skrevet

MEEEN,..... noen blir grisedårlige av å drikke alko sammen med pencillin og antibiotika. Mi søster spyr og spyr.. bare sånn til info;)

Skrevet

Det er vel som de sier at en glemmer å ta det, eller at en blir så full at en kaster opp. Da virker den jo ikke.

Skrevet

Enkelte antibiotika-typer skal man IKKE blande med alkohol. f.eks Flagyl (metronidazole). Det kan gi plagsomme bivirkninger.

Det anbefale å la være å nyte alkohol - mens man er under behandling. Likevel, - faren er at man skiller ut for mye av behandlingen via urinveiene (alkohol er vanndrivende), slik at behandlingen ikke fungerer som den skal og infeksjonen kan ta seg opp igjen.

Så konklusjonen er vel - ingen FLATFYLL - men ett glass eller to er greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...