Gå til innhold

Bagvogn eller sportsvogn?


Får 2 tette

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har dere skiftet over til sportsvogn? Har selv en liten gutt som nå helst vil sitte når vi går tur, men han sitter foreløbig bare i bagen. Noen ganger sovner han i vognen, men merker at det er ikke som før da han sovna så fort vi tok fram vogna. Har nok merket at det er masse fint han kan se på! ;o) Tenker at jeg vil vente litt før vi bytter. Hva har dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har tatt bagen ut av å bruker nå sportsdelen, går kjempe fint;o)

spurte helsesøster og hun sa at det ikke var noe farlig nå, så siden jenta mi helst vil sitte og bare gråter når hun må ligge, så tenkte jeg at da tar jeg i bruk sportsdelen ;o)

legger bare ned ryggen når hun skal sove;o)

hun koser seg og smiler og ler, er så morro atte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt ut bagen for en stund siden slik at det ikke ble så trangt for henne. Lar henne sitte litt av og til, virker som hun synes det er kjempestas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppa skal få ligge i bagen så lenge ho er happy med det. Ho set seg ikkje opp sjølv, så ho veit ikkje kva ho går glipp av. Viss ho er våken og utålmodig tar eg ho i bæresjalet.

 

Med førstemann hadde eg det veldig "travelt" på hans vegne, denne gongen håpar eg babyen kan "vere liten" så lenge som mulig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har byttet til sportsvogna... Savner baggen litt da, hun var liksom litt mer baby i den :) Vi måtte bytte fordi hun ble helt krakilsk om hun var så uheldig å våkne under en trilletur, på butikken eller lignende. Det endte med at jeg måtte bære henne noen ganger, pluss trille vogna og drasse på 6-åringen hjem fra skolen. Gidder ikke sånt styr jeg, så nå er det bare å sette henne opp litt hvis hun våkner, til stor begeistring. Men, vogna vår er fortsatt stort sett en sovevogn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår har enda god plass i bagvogna så vi vil nok bruke den en stund til. Dessuten synes jeg det er kjempekoselig å trille "liten baby-vogn" og vil ikke bytte til sportsvogndelen før det er absolutt nødvendig. Dessuten går det jo mot varmere tider nå og vi har tatt bort voksiposen, noe som gjør at hun enda kan ligge i den en stund til, kanskje over sommeren.

 

For øvrig hadde vi samme vogna (emmaljunga duo edge) til eldstemann som nå er 5 og vi måtte bytte til sportsvogndelen da han var 7 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så heldig at jeg har arvet en vogn, så jeg har en Simo kombi/bagvogn og en S3 kun sportsvogn. Her bruker vi den ene eller den andre litt ettersom hvordan været er. Er det regn og vind bruker jeg bagen og er det sol og fint så bruker jeg sportsvogna. Hun passer fortsatt bagen så lar henne sove i den vogna når hun skal sove på dagen. Etterhvert som hun blir for stor for bagen så blir det vel til at jeg bruker begge vognene som sportsvogn da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har kjøpt sportsvogn!

den blir ganske flat i ryggen, så det går vell bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker fortsatt bagvogn. Nora sover ikke så mye lengere om dagene, og turner ganske kraftig i vogna når hu ligger i den våken nå. Hu prøver konstant og sette seg opp.

 

Jeg kvier meg til å¨bytte egentlig, i og med at jeg helst vil vente til hu kan sette seg opp helt selv. Problemet er at hu turner så kraftig og har såpass god plass enda i vogna (stooor bag), at hu turner seg snart ut av den. Skulle hatt noen seler av no slag iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man måtte vente til de satte seg opp selv, før man kunne ha de sittende? Tulla mi setter seg ikke opp selv riktig ennå, men er nok ikke lenge til. Vi har ikke kombivogn da, bare bag. Så vi må kjøpe en trille snart. Merket særlig siste uka at hun fort blir utålmodig hvis hun må ligge våken i bagen. Da kan hun begynne å hyle og vræle så jeg av og til må ta henne opp og bære henne. Slitsomt...

Så kanskje vi burde gå til anskaffelse av ny vogn snart?

Hva anbefales? Har virkelig ikke snøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spurte hs,å hun sa det ikke var noe farlig å ha de sittenes i vognen nå, så lenge de ikke satt der HELE dagen!!

mi sitter når hun er våken, legger henne ned når jeg ser hun er trøtt så sitter ikke så lenge i slengen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...