Gå til innhold

Vannkopper, bør man smitte babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet/ har fått råd om at det kan være lurt å smitte et barn under 1 år med vannkopper for å bli ferdig med det?

noen sier at det ikke er like ubehagelig når de er så små.. men jeg syns det virker skummelt...

Men fikk nå høre det i dag,... så spør her hvilke erfaringer/råd dere eventuelt har...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de er så små, får de det ofte mildt ja. Men ulempen er at det som regel er så mildt at de uansett får det igjen senere, fordi kroppen ikke danner nok antistoffer til å motstå smitte når de blir større.

Så det er ikke noe poeng å smitte dem med vilje nei. I tillegg leste jeg et sted på nettet at det kan være farlig for barn rundt 6 mnd å få det - fordi de da er inne i en spesiell fase i utviklingen som gjør at de tåler mindre.... (på litt tynn is her, men undersøkte dette da det gikk vankopper i bhg til storebror)

Skrevet

Venninnen min sin baby fikk det da hun var seks mnd, hun var så sinnsykt syk, og hadde knapt et prikkfritt sted på kroppen, hun hadde innvendig og alt. Jeg ville aldri gjort det ihbertfall.de får det vel tidsnok uansett, vet aldri hvordan de reagerer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...