Gå til innhold

Legger dere ved et personlig notat til helsekortet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 2.gangs og har noen formeninger om den kommende fødselen ift hva jeg ønsker og ikke. Har fått høre at det er smart og skrive ned dette og ha det sammen med helsekortet.

Flere som har gjort eller skal gjøre det?? Eller tar de ikke hensyn til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk et fødselsplan-skjema av jordmoren min som jeg har fyllt ut og lagt ved. Der kunne jeg skrive om hva jeg opplevde positivt og negativt sist, om jeg har noen spesielle ønsker denne gangen, og om hvordan jordmor/leger skal forholde seg til samboeren min (om de skal be han gjøre ting, eller om han vil styre det litt selv, eller om han bare vil stå og se på f.eks.). Så jeg skrev ganske utfyllende og håper de som skal hjelpe meg under fødselen tar seg tid til å lese igjennom den...

Jeg var på innskrivning på sykehuset i dag, og da fikk hun fødselsplanen og la den i journalen min, slik at de har mulighet til å titte på den når jeg er på vei :o)

Skrevet

Jeg har tenkt å gjøre det ja. Skal ihvertfall fortelle samboer på forhånd hva jeg ønsker og ikke ønsker. Han kjenner meg jo og hvet hva jeg vil og mener om det meste;-) Heldigvis.

Feks lystgass er ikke noe for meg, og ikke følte jeg for å bruke det heller, hadde ikke behov, men hun jm som jeg hadde med 1.mann sverget nok veldig til lystgass og jeg måtte prøve flere ganger for hennes skyld, hallo......Skulle heve den etter henne. ALDRI mer! Noen kan nok ha en lei tendens til å kjøre litt over, de tror de hvet best, men det skal jo føles greit for oss som føder også. (hun mente det nok bare godt, men)

Skrevet

Nei, jeg er førstegangs og vet ikke hva jeg går til. Samboer skal huske på noen konkrete ting som Klyx når vi kommer. Ellers satser jeg på å ta det som det kommer og at han skal formidle noen ønsker hvis jeg ikke klarer det selv.

Skrevet

Vi skriver et ønskebrev hvor vi forklarer hvordan vi helst ønsker det. Både selve fødselen, det rundt og hvordan far skal taes vare på. Gjorde det sist og fikk en UTROLIG flott oplevelse på Føden(KK)..... og jeg har hørt det er mange som ikke har det der... forresten så oppfordres det til å skrive slike ønskebrev på hjemmesiden til Helse-Bergen....

Skrevet

eg skal ikke gjøre det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...