Gå til innhold

Kan vi ikke lage en samletråd mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør og spiser dere andre som er kvalme?

Jeg drikker pepsi og spiser saftis, kjeks og chips. Men nå klarer jeg nesten ikke det lenger engang. Blir jo dønnlei av denne smaken etter 3-4 måneder med dette foret:/

Jeg prøver å spise andre ting men det kommer bare opp igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er i uke 24 og fortsatt kjempekvalm...har vært sykemld siden slutten av januar pga dette,2 mnd med aktiv sykemld men det fungerte ikke så bra,jobber på sengepost på sykehus.idag ble jeg sykemld til 1 juni,men må virkelig forklare legen at ja,jeg er fortsatt kvalm.

dette har jeg prøvd:

kanel

ingefær

frisk luft.regelmessige måltid osv

akupunktur (første gang idag,fikk kvalmetopp av det når jeg satt der med nålene)

mye hvile

afipran stikkpiller(har hjulpet til i det siste,men nå spyr jeg hver kveld igjen)

postafen

jeg kan spise:

brødskive med jarlsbergost

is

banan

epler

iste/saft

kan IKKE spise:

kjøttdeig

kryddermat

pølser

pasta

+må legge meg tidlig for å få en grei dag dagen etter....

slik var det i mitt forrige svangerskap også,spydde i 9 mnd da:P

Skrevet

Off, det høres ut som at vi har det ganske likt! Det er ikke lett, men vi får trøste oss med at vi får verdens fineste premie:-) Jeg er akkurat fullgått 26 uker i dag og har vært sykemeldt siden midten av februar pga dette. Har termin 8 august, og regner med at jeg vil være sykemeldt til den tid.

Ting jeg har prøvd:

- Ingefær

- Frisk luft (selvfølgelig)

- Postafen (Ingen virkning)

- Innleggelse med intravenøst (ingen virkning)

- Akkupunktur (jeg følte jeg bare ble dårligere, og i tillegg var det sinnsykt dyrt, så jeg kuttet det ut.)

Som du også sier så merker jeg også at det er utrolig viktig med mye søvn!

Hvordan klarer du å tenke positivt?(om du klarer det) Med det tenker jeg på babyen og sånn. Klarer du og tenke at babyen har det fint? Jeg er så UTROLIG redd for at mitt lille gull tar skade av dette:-(

Skrevet

Jeg har lagt ut noen innlegg på svangerskapskvalme for dem som vil lese enda mere....

Er selv kommet til uke 20 med hyperemesis og har selv blitt mye bedre etterhvert men forsvinner ikke helt dette...sist gang forsvant kvalmen når jeg fødte bebisen....

Masse god bedring klemmer til dere....:)

Skrevet

jeg prøver også å tenke positivt,på at det er verdt det tilslutt:)så bruker jeg di dagene jeg er i litt bedre form til å kose meg,gå en tur,kafe osv istedet for å prøve å ta igjen husarbeid....tror ikke den lille tar skade av dette,som sagt var det slik i forrige svangerskap også,fikk da en sunn og frisk gutt:)

Skrevet

Jeg fikk Phenergan (antihistamin) og dette hjelper!! jeg har prøvd alt, og har ikke kastet opp etter at jeg begynte med de!!! ANBEFALES!!!

Skrevet

Hei, er bare i uke 13, men har allerede vært gjennom 15 uker med intens kvalme. Hyperemesis, er noe dritt. Prøvd det meste;

akupunktur - ingen effekt

Seabands - bare tull når man har hyperemesis

Ingefær - ingen effekt

B vitamin "mix" - ingen effekt

Postafen - ingen effekt

Sykehusinnleggelse - var helt uttørket så en uke med iv næring gjorde meg klart bedre, men ingen effet på kvalmen.

Phenergan . Hjelper meg nå til å beholde noe mat men kvalm konstant uansett, blir i tillegg ufattlig trøtt av dem, men uten kaster jeg opp alt.

Ellers spiser jeg bittelitt av gangen, drikker små super av glasset. Tar vitaminer og omega 3 +

Hva jeg kan spise/ drikke?

Det varierer

- ferskt brød med smør, krydderskinke fra gilde og ost

- rød saft

- iste

- sjokolademelk (innimellom)

- gele og vaniljesaus av alle ting

- generelt det jeg fyser på, kan være hva som helst

- poteter og brun saus, grønnsaker

Lista over hva jeg ikke kan spise er laaaange....reagere veldig sterkt på røylukt, alkohollukt, hvitløksånde og generelt dårlig åne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...