Gå til innhold

Hjelp! Jeg har bare 7 uker igjen!!


Kinelind2

Anbefalte innlegg

Jeg har vært å tatt registrering og ultralyd på sykehuset i dag. Jeg har trodd at jeg er 30 uker på vei og har 10 uker igjen. Men det viser seg at jeg er 31 uker på vei :) Og fordi jeg har svangerskapsdiabetes vil jeg bli satt i gang første dagen i uke 38, og det vil jo si at om 7 uker er jeg mamma til to!! Fikk litt småpanikk da jeg fikk beskjeden, 7 uker gir meg jo såååå mye mindre tid til å få alt i orden enn hva 10 uker gjør! Men jeg får bare stresse ned og ta ting med ro, alt ordner seg for snille jenter, hehe :)

Så ca 18. juni ligger jeg på sykehuset å presser ut vindunderet mitt :) (jeg burde vel egentlig bytte terminklubb jeg da...)

Babyen ligger godt over gjennomsnittet når det gjelder vekst. Ca.vekt i dag var 2500 gram :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette klarer du bra skal du se, og du rekker å bli ferdig med alt:) Jeg er i uke 32 og mitt nursk er 1600 gram, et par hundre gram over gjennomsnittet - men termindatoen er ikke endret (4. juli). Men skjønner nok hva du mener med at det er kort tid igjen. Jeg telte oppover veldig lenge, men innså for litt siden at jeg nå må begynne å telle nedover. I tillegg er kontrollene nå hver andre uke og ikke hver måned, så nå nærmer det seg. Samboeren måtte inn og opererere kneet midt i oppussingen av barnerommet, så kan ikke fortsette før om fire uker - så litt småstresset jeg og. Er ingen krise hvis vi ikke blir ferdig, men jeg vil jo gjerne kose meg med dekorering og sånn før knøttet kommer. Skal jo male to store bilder til barnerommet også. Men vi rekker det sikkert begge to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Så spennende! Selv har jeg drøye ti uker igjen og kjenenr at panikken begynner å gripe inn, men vet jo at det går bra! :-)

 

Utrolig spent på dine vegne nå! Lykke masse til :-D

(Ooh, da slipper du også å gå så lenge i denne grusomme sommervarmen som skal gjøre livet surt for oss andre julidamer i år :-D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har 11,5 vecka kvar och lunde önska det var 7 :) Längtar otroligt til lill tjejen kommer!!! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinelind2, spørsmål:

 

Vet du om det er standard å bli satt i gang før termin ved svangerskapsdiabetes? Jeg har nettopp fått diagnosen, men hverken lege eller jordmor hadde tid til å fortelle meg mer om hva dette innebærer, og jo mer jeg leser, dess mer lurer jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoulfire:

 

Ja, her hvor jeg går til kontroller er i hvertfall det standard.

Fikk beskjed om at jeg ville bli igangsatt i uke 38 og at det var uansett hva som måtte skje videre i svangerskapet. Jeg får ikke gå lenger enn 38 uker og det gjelder alle andre med svangerskapsdiabetes også. Skal føde på TSS i Skien, vet ikke om det er sånn de gjør det på alle andre sykehus da....

 

Har du vært hos diabetes-spesialist ennå? Begynt med insulin??

For ekstar ultralyder, registrering og all mulig informasjon om diabetes, svangerskap og fødsel får du først når du har vært hos spesialist....

 

Bare å mase deg til det du trenger å vite og det du føler du trenger. Og når diagnosen først er stilt og du har vært hos spesialist får du ganske tett oppfølging. Fælt å si det i grunn, men det er ganske gøy med alle kontrollene og ul'ene, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...