Gå til innhold

Ehh... Blir ikke barna veldig varme i UV-draker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det så jo ut som en våtdrakt jo... *klø seg i hodet*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei tullene mine har brukt deres endel og ikke noe mer varme enn med badedrakt. Men når man er ved stranda er det jo varmt så da er det godt med en dukkert uansett hva en bruker =0)

Skrevet

Er de like tjukke som våtdrakter og eller bare ser det sånn ut? Aldri i verden om jeg ville tulset rundt på stranda eller i hagen med en våtdrakt-lignende ting på meg!

Skrevet

Snuppa vår har skikkelig rødt hår, og skikkelig melkehvit hud, så hun bruker sånn uv drakt. Den er faktisk svalende på varme dager. Den puster veldig bra, og beskytter huden veldig godt. Men når den er våt kan den virke veldig kaldt, så vi har alltid med to.

Skrevet

Ungene mine har uv drakter og blir ikke noe varmere enn om de har vanlig badetøy.

Skrevet

Selvsagt vil ikke du(eller jeg) valse rundt i sånn drakt, men unger bryr seg jo ikke. Det er ikke noe poeng i å være forfengelig på ungenes vegne. ;o)

Skrevet

Nei, det var ikke akkurat hvordan det så ut jeg tenkte på da ;)

Tenkte hvis de var noe ala våtdrakter er det jo ikke så veldig behagelig å ha på seg.

Skrevet

De er ikke i samme stoff som en våtdrakt. Mye tynnere.

Skrevet

Ok, da er det sikkert ikke så ille. Har aldri sett en, så bare et bilde her i sted :P

Skrevet

Du burde kjøpe en prøve. De er bare geniale. Kjøpte første til datteren til en venninne av meg da jeg var i New Zealand/Australia hvor det nesten er ett must att ungene har det på. Tok den med til henne. Mammaen ble storfornøyd.

Nå er de like billige her og med en gang jeg fikk jentene kjøpte jeg også til de. Anbefalles =0)

Skrevet

de er mye tynnere og stoffet kjennes veldig svalt ut, kjøligere enn bomull feks. syns de fleste uvdraktene er søte jeg:)

Skrevet

Det finnes maaaange typer. Jeg har kjøpt på apoteket med også barnegarderoben.no hvor de hadde litt artigere typer med caps til =0)

Skrevet

Jeg har den fra Lindex, eneste vi fikk tak i når vi skulle på ferie i januar.

Den er tynnere i stoffet enn badetøy og kan også brukes som det.

Tror snupps hadde det helt fortreffelig i sin drakt i allefall...

Skrevet

Lurer på hvorfor man bruker det? Holder vel med solkrem.

Skrevet

For å slippe solkrem vel. Mye bedre for barnas hud, og det er umulig å bli brent gjennom drakten.

Skrevet

for å slippe å smøre tykt med solkrem over hele kroppen. mindre arbeid og mindre stoffer på huden til barnet..

Skrevet

SPørs på ungene og huda...unger ed svært lys hud trenger fort ekstra beskyttelse hvis de er feks på ei strand i Tyrkia for å ta et eksempel. Sola er mye sterkere der nede enn her. Så da er det greit med både solfaktor og UV-drakt, pluss solhatt for små vikinger ;-)

Har ikke tenkt oss utenlands så her holder det med solfaktor 25 og solhatt :-)

Skrevet

Jeg har så lys hud så selv meg holder ikke faktor 25 =0) Jeg bruker 30 og jentene bruker jeg 30/50. Dette er ikke bare sydensola eller Australia sola men Oslo sola.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...