Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Sambo og jeg skal i bryllup om ca 2 mnd. Bryllupet skal være i en by som ligger 4 timer unna med kjøring. Mini vil da være 9,5 mnd. Jeg ammer mye enda, også om natta. Har ingen planer om å kutte ut nattamminga før jeg har sett om det regulerer seg selv. Uansett; jeg har spurt min mor om hun vil være barnevakt, noe hun svarte ja til. I ettertid han hun og min søster funnet ut at barnet vårt kan være hos henne i stedet, da hun også har et barn på omtrent samme alder. Så i dag sa jeg til dem begge når vi var ilag at jeg ville at den som skal være barnevakt skal være med dit bryllupet skal være. Vi spanderer selvfølgelig overnatting og alt annet. Men det synes de ikke var nødvendig. Og da ble jeg forbanna, og sa at jeg sikkert ammer enda og vil ha babyen i nærheten når jeg våkner, og også om natta hvis det skulle være noe. Jeg kommer ikke til å drikke noe særlig. Så sa jeg til dem at da kan jeg prøve å finne noen andre som kan være med og være barnevakt, siden det er jeg som bestemmer. Så sluttet diskusjonen for denne gang, men jeg sitter og irriterer meg over dette nå. Hva tenker dere?
-Hengebuksvinet- Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Greit nok om de hadde tilbydd seg, men å bare forvente at en av dem skal reise 4 timer hver vei + overnatte borte synes jeg er drøyt. Da hadde jeg heller lagt opp til å kjøre hjem, eller spurt fint om en av dem kunne tenke seg å bli med dit bryllupet skal være.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 såklart er det du som er mor og du som bestemmer, men her skulle du egentlig tenkt deg om to ganger før du spurte om de kunne være barnevakt. du kan ikke i ettertid komme og si at de ikke kan passe om de ikke kan være med, ikke sikkert at det er så gøy å passe mini på et fremmed sted når man kunne kost seg hjemme. og hvorfor ikke bare kose deg i bryllupet og så la mini være hos dem? du kan pumpe og han kan ta flaske, ikke noe problem det:) nyt det at dere får muligheten til å være kjærester igjen og kos dere uten dårlig samvittighet for å la mini være igjen hos mor eller tante. han tar ikke skade av å være borte fra deg. jeg vet at jeg hadde blitt skuffa om jeg skulle passa tanteungen min og så fått den beskjeden ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Skjønner at du synes dette er vanskelig, men hvis du har så mye melk at du kan amme om natten så kan du kanskje pumpe deg slik at barnevakten har mm til barnet på natta. Begynn nå og få istand et lite lager i fryseren. Ta med deg pumpe og ta melken du pumper med hjem etter bryllupet, eller hell den ut hvis du har lyst til å bare være kjæreste og drikke litt mer enn du hadde tenkt. Barnet ditt vil ikke ta noe skade av å ikke få puppen en natt. Synes også at du stiller litt urimelige krav til moren din og søsteren din. Tenk for en tillitsærklæring det er å få lov å passe på noen sitt mest dyrebare barn. Moren din har det sikkert ikke særlig godt nå vil jeg tro. Kanskje hun tenker at hun ikke er god nok til å passe på barnet fordi hun ikke vil være med til bryllupet. Hun var god nok til å oppfostre deg, men ikke barnet ditt? Jeg mener du burde la søsteren eller moren din få lov å passe barnet ditt, og kos deg i bryllupet. La det være ditt " friminutt ", også er det en glede å se hvordan barnet ditt reagerer når du kommer hjem og henter det. Jeg har vært der selv, og ville veldig gjerne gjort det igjen. Moren min er kreftsyk og har ikke mange mnd igjen, vi vet ikke engang om hun overlever fødselen min. Er veldig glad for at jeg lot henne ta datteren vår på overnatting selv om jeg ammet, for det kommer ikke til å skje med nummer to. Kreften har kommet på 3 år, så det har vært veldig uforutsigbart, og man vet aldri når det rammer. Ønsker deg lykke til hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Jeg har prøvd mange ganger, men får ikke til å pumpe. Jeg synes det er så ubehagelig å tenke på at jeg skal være så langt vekke fra henne at jeg faktisk vurderer å ikke dra i bryllupet hvis ingen blir med som barnevakt. Blir første gang vi har noen som passer henne, og jeg vet at jeg ikke kommer til å klare å kose meg i bryllupet hvis hun er i en annen by. Det er forresten kompisen til sambo sitt bryllup, jeg kjenner ingen av dem. HI
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Har du prøvd elektrisk pumpe? De har på baby shop hvertfall. Den funka som bare det på meg. Synes du burde dra selv om du ikke får barnevakta til å være med. Vi hadde barnevakt for første gang da vesla var 6 mnd og det gikk som smurt. Trodde jeg skulle ha det helt jævlig, men vi hadde det koselig hele kvelden og natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå