noje Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Har treg mage til vanlig, men nå...huff og huff! Spiser linfrø, svisker, grovt brød, drikker det jeg klarer; men det er litt vanskelig å pøse vann for jeg er kvalm. Gode råd mottas!
MaybeAgain Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Svisker!!! Og tørket frukt - f.eks. tørkete aprikoser.
M*A*S*H* Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Laktulose på apoteket. Ikke farlig for gravide og kan brukes fast uten at tarmen blir ødelagt. (slik den blir av andre avførende midler)
Gjest Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 havregrøt, biola, banan, gulrot, te, masse vann...
Blomsterbarn Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 IKKE banan (hvis den ikke er godt moden da) og IKKE te - begge disse virker forstoppende. En kiwi om dagen kan hjelpe. Men jeg holder også en knapp på Lactulose fra apoteket
Fuglehjertet Skrevet 30. april 2008 #9 Skrevet 30. april 2008 Legg sviskene i vann over natten, drikk vann/saften og spis sviskene. Kaffe
lana<3 Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 Hvis du er veldig oppstoppet må du være forsiktig med kaffe og lactulose siden det lager gass og da kan det gå oppover istedenfor nedover hvis det er veldig tett... Hvis jeg vil har virkning straks bruker jeg også kaffe, men kun når jeg vet at det ikke er altfor hardt. To epler til dagen med skrell på skal regulere magen slik at det verken blir for hardt eller for mykt, det er der utrykket an apple a day keeps the doctor away. Mage bakterier enten i form av idoform kapsler eller biola. Ser at mange anbefaler å putte linfrøene i et glass med biola, har ikke prøvd det selv men ser mange anbefaler det, kanskje no i det....)
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 Linfrø i biolaen har funket for meg. Men fikk beskjed om at det var viktig å drikke mye vann om man skulle ta linfrø, for hvis ikke gjorde det bare vondt verre. Så om du ikke klarer å drikke så mye ville jeg kanskje prøvd å kutte ut linfrøene og bare spise svisker, epler og fiber (men med fiber er det igjen viktig med mye vann da... )
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 1. mai 2008 #12 Skrevet 1. mai 2008 Bare vær obs på at dersom du ikke drikker nok vann så vil fiber få motsatt virkning. Da blir du gjerne bare verre i forhold til å få gått på do. Kiwi og appelsin hjelper godt. Kakao funker også :-)
lidenaug08 Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 Sammen med kvalme syntes jeg det var godt å småspise litt på frokostblandinger med mye fiber- dempet kvalmen litt i tillegg. Men du må nok drikke ganske mye til (føler for det også)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 2. mai 2008 #14 Skrevet 2. mai 2008 ulike typer frukt og melkeprodukter fungerer greit på meg.
Mom for two Skrevet 2. mai 2008 #15 Skrevet 2. mai 2008 En kopp kaffe med melk hver morgen på tom mage funker veldig bra for meg. Har ikke vært noe forstoppet enda ihvertfall:)
amunot Skrevet 2. mai 2008 #16 Skrevet 2. mai 2008 Papaya! Hvis du liker det... Det er visstnok det eneste som funker 'begge veier', altså både mot treg mage og diare! Hadde tatt en liten overdose immodium en gang jeg var ute og reiste, og det var bom stopp i over ei uke... En papaya til dessert og problemet var løst;)
lana<3 Skrevet 2. mai 2008 #17 Skrevet 2. mai 2008 Advarsel!!! Du må ikke finne på å spise papaya mens du er gravid, papaya brukes til å fremkalle abort og som prevensjonsmiddel....
amunot Skrevet 2. mai 2008 #18 Skrevet 2. mai 2008 HÆ??? Det har jeg aldri hørt... Vel, sorry, ikke bruk papaya mot treg mage når du er gravid... Men ellers funker det veldig bra;)
ory Skrevet 2. mai 2008 #19 Skrevet 2. mai 2008 Hei, Jeg starter dagen men en linfrø olje shot/ tran og spiser ganske magert ( 4 til 5 måltider) + mye fiber resten av dagen. Har ikke hatt noen problemer med treg mage. Håper det ordner seg for deg, ille med treg mage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå