Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Etter over to år i samme hus klarer ikke sambo være sammen med meg en hel kveld uten å bli rastløs. En rolig lørdagkveld med hjemmelaget pizza og en film er rene torturen for han. Han har ikke adhd, men har alltid noe annet som er mer fornuftig som venter han (en kompis trenger hjelp, bilen hans må skrus på etc). En kosekveld blir rett og slett ødelagt av at han kan si "skal vi bare sitte her i hele kveld vi da?" Og dette kan skje selv om han har vært borte hver eneste kveld tidligere i uken. Og nå skal vi to uker til syden med hans barn fra før. O gru! Stakkar, han skal sitte der og klage og åpenbart vise at han mistrives og vil hjem.. Er det han som er godt over gjennomsnittet rastløs, eller er jeg et fryktelig dårlig selskap??? Og bør jeg i det hele tatt gifte meg med en slik??
.Ann. Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Jeg gjetter på at problemet ligger hos ham, og at du ikke er ualmindelig fårlig selskap ;-) Om du bør gifte deg med ham,er vel avhengig av om du er villig til å akseptere at han faktisk bare er slik. For sansynligvis kommer det ikke til å bli bedre med åra. jeg forstår hvordan du har det, jeg har hatt en samboer gjennom mange år som er slik. ( nå eks) Jeg lærte meg etter hvert å trives godt i mitt eget selskap, litt for godt kansje. Men det var andre faktorer en rastløsheten som førte til at det ikke kan bli oss lenger da. Men nå prater jeg meg ut på viddene igjen. Lykke til med å finne utav det.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Han er nok over snittet rastløs :-) Mange menn er faktisk sånn. Faren min kan ikke sitte stille. På ferier må han spille tennis, gå på museer, gå på tur i byen, surfe (enda han er 59), spille golf... På hytta rydder han i skogen. I timesvis. Når han er ferdig må han bade, så holder han på med noe på dataen, slektsforskning, musikknedlastning, anything... Likevel har han og mamma verdens beste forhold. de spiser middag og hygger seg og drikker vin og kan kanskje se en film eller bare sitte og prate, men så må pappa ha "gjørepause". mamma er så vant til ham at hun da hygger seg med en bok eller med å snakke i telefonen med familie og venner mens han styrer på. Det funker kjempefint. Mamma setter etterhvert pris på tiden hun får til å gjøre ting hun liker, men hun har fortalt at hun de første årene ble litt stressa av at han bestandig måtte drive med noe. Jeg er litt lik som pappa, da jeg og kjæresten min ble sammen, holdt jeg på å sprenge om jeg måtte sitte stille en hel kveld, selv om jeg var aldri så forelsket. Nå har jeg blitt litt roligere, og han blitt litt flinkere til å godta at jeg har maur i rompa. Kjæresten din mistrives 100 % sikkert ikke i selskapet ditt. Da hadde han ikke vært sammen med deg. Gi ham rom til å holde på med likt og ulikt noen timer hver dag i syden, f.eks mens dere er på stranden, så blir han nok fornøyd. Folk er forskjellige, men man kan være glimrende par for det :-)
Verbena Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Jeg er sånn som samboeren din. Blir super rastløs om jeg bare skal sitte her å gjøre "ikke noe" en hel kveld. Må være sosial å det å sitte her bare sammen med mannen min er faktisk kjedelig.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå