Gå til innhold

noen med barn som har kumelkallergi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

gir dere dem soyamel da? eller kan man gi den laktosereduserte melken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir ikke ikke soyamelk eller laktoseredsert melk. Min drikker havremelk og nutramigen. Bruker havremelk i matlaging.

Skrevet

Kommer nok litt an på alderen på barnet og i hvilken grad allergien er. Jenta mi på 4 år drikker laktoseredusert melk. Vi bruker også den i matlaging. Hun kan spise ost, smør og andre melkebaserte varer.

Vi har gitt henne denne melka i ca 1 år (?) før var hun plaget med løs mage og endel mageknip. Dette er mye mye bedre etter at vi slutta med vanlig melk.

Skrevet

vi har fått soyamelk på respet fra legen vår. Hjemme får han den til frokost og kveld, på barnehagen får han rismelk. Ellers bruker vi havremelk etc i matlaging, og holder oss laaaangt unna oster, melk og annet laget av ku. SÅ får vi håpe han vokser det av seg:)

Skrevet

Jeg har to barn med melkeproteinallergi. De drikker prosobee, soyamelk og rismelk i stedet for vanlig melk.

Selv har jeg laktoseintoleranse, dvs at jeg ikke tåler melkesukkeret så godt og drikker derfor laktoseredusert melk, men jeg blir langt fra så syk som barna blir (særlig eldstemann) av å få i seg melkeprodukter.

Skrevet

Drikker Rismelk istedet for kumelk pga laktose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...