petit bisou Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Hva slags erfaringer har dere med å bruke spinal som smertelindring?
M*A*S*H* Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Litt på tynn is her nå - men er ikke spinal kun på keisersnitt? Jeg fikk epidural - og var veldig fornøyd med det! Spinalbedøvelse lammer jo hele underkroppen og kan derfor brukes når man skal opereres?
bustine Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Du er definitivt ikke på tynn is MASH... Spinal blir nok bare brukt til KS, i forbindelse med fødsel iallefall. Spinal krever nøye observasjoner av pasienten, pga fare for blodtrykks- fall blandt annet. Helt enig i at epidural var tingen, jeg ble helt smertelindret av det. Fikk det med førstemann, med andremann fikk jeg lystgass og var fronøyd med det også!
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 fikk spinal til KS får man det til vanlig fødsel da? kjente jo ikke noe fra puppan og ned... klarte jo ikke å røre føttene før timer etterpå
*Super*Mamman* Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Fikk spinal første gang, da fødselen endte med akutt keisersnitt.. Fikk ingen god erfaring da, spinalen gikk helt opp i hodet på meg, så jeg fikk ikke til å puste, fikk ikke til å blunke en gang, og jeg kunne kjenne at det kom oppkast i lungene mine.. Så fikk jeg narkose og sovnet... Epidural fikk jeg også denne gangen, da før jeg fikk spinal, altså mens jeg lå med veer.. var kjempedeilig, tok bort alle smertene, og kjente veene kun som lette kynnere... Fikk epidural sist gang også, men da kjente jeg 0 effekt av den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå