Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Er ca 2 måneder siden jeg fødte en deilig liten babygutt, men må innrømme at jeg ikke har vært så flink til å gjøre knipeøvelser verken før eller etter fødsel. Har problemer med å holde meg når jeg må på do og tisse. Tror ikke jeg får helt til de knipeøvelsene legen min prøvde å forklar meg...noen som kan forklare hvordan de skal gjøres riktig?? Hvor lang tid tar det før jeg slipper å stå med bena i kryss hver gang jeg må på do?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Kan prøve... Knipeøvelser går ut på å stramme bekkenbunnsmuskulaturen. Det skal ikke være noe aktivitet i mage eller setemuskler. Først må du finne muklene for å vite at du gjør det riktig... Prøv å stikke en finger inn i skjeden og "klemme" rundt den. En annen måte å vite at du jobber med riktig muskel på er å prøve å knipe av strålen når du sitter på do. NB: Dette er IKKE trening, da du kan skape problemer med å få tømt urinblæren helt... Når du vet at du bruker riktige muskler skal du knipe så hardt du kan (uten å ta med mage eller setemuskler) holde i 8 sek. Gjenta 10 ganger. Dette skal du gjøre 3 x om dagen i 6 mnd faktisk for å få god kontroll på musklene etter fødsel. Deretter er det anbefalt å vedlikeholde 2 x i uken... Du kan gjøre knipeøvelser liggende, sittende, stående. Ville vært veldig konsentrert til å begynne med, sånn at du gjør det riktig. Så kan du sette på autopiloten og gjøre det mens du vasker opp, ser på tv osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå