Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere babyklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vasker klærne hans, 3 mnd- kun engang i uken.

Han hverken gulper eller bæsjer på klærne sine, så ikke nødvendig. Tror jeg har hatt bæsj på en body eller 2 og 3-4 sett med gulp på siden han ble født.

Synes jeg er heldig ja, for altid hørt at når en fikk baby gikk maskinen engang om dagen. Jeg bytter klærne på han bare for å få brukt de, ikke fordi de er skitten eller noe sant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille gutt gulper mye, så som regel får jeg brukt klærne kun en dag. Men hvis ikke det er gulp så bruker jeg de oftere. Bukser blir jo brukt mer enn en gang. Pysjer er engangs her, alltid gulp på de.

Skrevet

Samme som HI her, maskinen går ca engang i uken. Hverken bæsj eller gulp på klærne nesten. Alle klær, inkludert pysjamas.

Vanlige klær bruker jeg i 2-3 dager før de går i vask, pyjamas gjerne i 4-5 dager.

Skrevet

Her vasker vi babyklær hver dag... Han gulper _veldig_ mye, så da blir det sånn gitt... :-)

Skrevet

Småen går med de fleste klærne bare en dag før jeg må vaske. Det blir gjerne litt gris når han spiser (fast føde nå) og dessuten litt gulping innimellom. Dessuten får han lov til å spise litt kveldsmat selv så da blir det veldig mye gris.

Unntaket er pysj (går kanskje et par- tre netter) og bukser.

Skrevet

Hun får nye,reine klær hver dag. Aldri samme body 2 dager på rad. Og vasker når jeg vasker vårt tøy. Går i samma maskina,flere ganger i uka..

Skrevet

Jeg vasker ofte hver dag. Leking med mat=skikkelig søl :)

Men om klærne ikke er møkkete kan hun gjerne bruke dem frem til de blir det.

Skrevet

Vi har ikke vaskemaskin - bruker fellesvaskeri i gården hvor vi bor.

Lurte på hvordan det ville gå når vi fikk barn, men det har gått kjempefint.

Vasker hele familiens tøy 1 gang pr. uke, da er det som regel 4 maskiner (Hvit, farget, ull + finvask). Det er både tørkeskap og tørketrommel der og dermed slipper vi å tørke tøy i leiligheten, det blir så klamt og ubehagelig inneklima av det.

Merker mest at det er litt ekstra med hvitvask pga håndklær og kluter.

Og siden vi nå er mye hjemme blir det vasking fredag kveld - da er vaskeriet alltid ledig siden mange andre i gården sikkert har et mer sosialt liv....... :-D

Skrevet

Her er mini kun 12 dager og gulper ikke (bank i bordet). Skifter når det blir noe søl, (lekker mye fra den andre puppen ved amming...) bodyen bruker hun maks tto dager, greit å få bytta da, det innerste plagget, liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...