Kristine :-) Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Hei! Jeg har fått en pencillinkur nå pga streptokokkinfeksjon i halsen. Har nettopp tatt ut spiralen og vet ikke når jeg har el eller mens. (Har ikke hatt mens på 5 år pga horminspiralen). Spørsmålet er: Er det farlig for fosteret om jeg skulle bli gravid mens jeg går på pencilinkuren eller rett etterpå?
hope<3<3 Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 dytter denne..er i noe av samme situasjon er i prøvinga,venter EL i morra. Har fått infeksjon i egglederne...går på medisiner for det nå,er det nyttesløs å bi gravid da?
mamman til snuppa+nurk i magen Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Er i litt samme situasjon jeg også. Går på penicillin for urinveisinfeksjon, og er i 1 pp. Har pratet med en farmasøyt, og hun mente at det iike var noe farlig så tidlig fordi man ennå ikke har felles blodomløp med fosteret. Det har jo såvidt rukket å feste seg.
Kristine :-) Skrevet 30. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2008 Det var beroligende. Det kan ikke være skadelig for eggene da? Kanskje de evt blir så skada at det ikke blir baby.
HH72 Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Kommer an på hvilket antibiotikum det er. F eks er Apocillin og Selexid helt greit for gravide, mens Bactrim ikke er anbefalt.
Kristine :-) Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2008 Takk! Det er bra. Jeg går på Apocillin.
LINDA*** Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Jeg gikk på penicilinkur midt i svangerskapet sist. Og mens jeg ammet. Så det er ingen fare.
LINDA*** Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 ....eller for at det skal være vanskeligheter å bli gravid. Kjør på! Og bli kvitt det hersens streptokokk-driten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå