Dailis Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Jeg er for rolig og virker avslappet i forhold til ungene.... Og jeg er ikke utslitt. Det kan tyde på at jeg ikke har rutiner til ungene... HÆ? Hvorfor kan man ha det rolig da, det er jo pga rutinene blandt annet. Og det ligger ikke til meg å kjefte og skrike på ungene på helsestasjonen. Betyr jo ikke at jeg ikke kan være bestemt og desverre og sint innimellom hjemme. Men hvis jeg har med mine fire små offentlig og stresser dem rundt og skal ha oppdragelsen der så får vi alle et mareritt. Men snakker jeg rolig til dem og hele tiden sier hva vi skal så er de snille som lam. Men der tar jeg visst feil *sukk*
iznogood Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Er det mulig? Skulle jo tro at nettopp når du var rolig og hadde overskudd at det var da du faktisk hadde rutiner på barna :-) Tror kanskje helsesøsteren burde lese brukerveiledningen til jobben sin en gang til :-)
Maud Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Mente hun det tror du eller var det kanskje et mislykket forsøk på å være morsom? Håper det siste, men frykter det første. Hvis hun ikke har mer å klage over når det gjelder deg og barna dine, synes jeg du skal d... i henne og være fornøyd med deg selv!
Gummelillan Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Himmel, noe så håpløst. Skal det være galt å være avslappet også nå da? Vår helsesøster tok meg fatt på 2 års kontrollen til Leo sist uke vedr kostholdet. Lille prematurebabyen min har blitt en kjempeunge, og det er visst ikke så bra det heller. Så de lurte på hva slags kosthold vi hadde hjemme... Jeg hadde veeeldig lyst til å si at "vel, hvis vi ser på meg og deg har vi nok noe som er hakket bedre enn ditt"... Men gjorde ikke det altså. Hadde heldigvis med meg 3 åringen og hun er jo som en liten reke. Så etter forsikringer om at de faktisk spiser sunn, normal mat begge to, slapp jeg ut ;-) Underholdte litt om dette på jonbb etterpå og da kom det frem maaange skrekkhistorier fra norske helsesøster. Tror nesten det du har opplevd er mer hovedregelen enn unntaket... Desverre!
Dailis Skrevet 30. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2008 Takk for svar:) Jeg har nok ikke tenkt til å slutte å være rolig. Har jo funnet frem til at dette fungerer, derfor jeg gjør det.
Karomamma Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Synes det høres helt merkelig ut!! Det burde jo være akkurat "etter boka"...? Jeg er ikke så veldig rolig av meg, men kan ikke si at jeg har fått noe særlig skryt for det heller, he he...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Om du har samme helsesøster som oss, så prøver hun noen ganger å være morsom, ikke alltid like vellykket med den type humor hun har da...kan være litt spydig og det er sjelden vellykket...heller svært usjarmerende.....har selv opplevd i gruppetimer på hs at hun har satt foreldre opp mot hverandre utifra hva barn kan.....ikke spesielt sjarmerende.......... Håper det var det som skjedde, for alternativet blir jo bare rett og slett for tåpelig! Kanskje hun rett og slett burde tenke på førtidspensjonering;-D
Velve Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Dette er jo nesten en morsom bokide; "helsesøsterblemmer gjennom tidene!" For mange år siden , da jeg var på første kontroll med min datter, så helsesøster på henne og sa; hun er da en utrolig vakker unge, hun må ligne sin far....
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 såh,nå er det galt å være rolig også nå...????? Du får føre det inn i boka under "tåpelige helsesøster kometarer".. Hun hadde kanskje en smule sjalusi også.Kanskje du greide noe hun ikke greide. Min hs er egentlig snill og flink.Men kommer jo med div som jeg blir både lei meg for og sinna.Det siste er jo at stompen min var overvektig...Han er som di andre ungene,eller litt tynnere. Å hun stussa på at han kunne springe,så tykk som han var... Vell,folk blir det av ungene uansett hva disse a4 arkene på helsestajonen sier ;o)
♥Snulder Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Huffameg....:=) Må nesten smile litt av enkelte helsesøstre jeg altså;=)
dritgrei hei hei! Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 hahahahahahaha Jeg må le! Fritt for å bli helsesøster... da kan man bare si de rareste ting og få betalt for det.... "promping under dyna i graviditeten kan gi lese og skrive-vansker hos barna" jeg tror jeg skal starte hele min helsesøsterkarriære med den påstanden :-)
61-modell Skrevet 2. mai 2008 #12 Skrevet 2. mai 2008 Har ikke helt skjønt at det er mye rart som sies, trodde bare det var jeg som hadde fått rare meldinger på helsestasjonen. Så jeg har sluttet å henvende meg der, etter at lillesnupp fikk rødflammet utlsett fra isse til fot. Barnehagen lurte, og ville selvsagt vite om dette var rubella og om dette var smittsomt. Helsesøster sa over telefonen at jeg skulle ikke bry fastlegen med dette, og at det sikkert var ettervirkning av 15. mnd.kontr. med rubella-vaksine. Jeg fortalte henne at ungen var inne i dag 8 av kur med imacillin. Tok henne med til legen, og riktignok dreide dette seg om en reaksjon på penicillinkuren, som hun hadde enda to dager igjen av. Hadde ikke hørt at det er mulig med rallergisk reaksjon så langt inne i kuren, men jo, det er mulig. Så da fikk vi kartlagt at 1. Dette hadde ikke noe å gjøre med rubella, for hele barnehagen, også oppe hos de store barna, lurte. 2. Ungen har kanskje allergi i forhold til penicillin. Kjekt å få med seg. Huff jeg skulle ikke sladre slik. Nå skal jeg gå vekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå