Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man spise softis når man er gravid, vet at man ikke skal gjøre det i utlandet, men hva med her hjemme???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, ja det håper jaggu jeg=) Har jo spist to.tre stk av og til... hekta somme dager=)

Skrevet

Jeg har hatt dilla på det en stund nå- og det kommende monsteret lever fortsatt så...

Skrevet

Jeg velger å holde meg unna det i svangerskapet i og med at det er en viss risiko med å spise det.

Skrevet

Der er ingen risiko me å spise soft is,matportalen.no fraråder ikke dette. De mener at det er helt trygt og da forholder jeg meg til det. Det er også den siden som helsepersonell skal råde graivde ut i fra.

Skrevet

Hvorfor skal det være en risiko å spise softis lurer nå jeg på?

Sikkert bare meg som er treig å aldri har engasjert meg så mye i hva jeg skal og ikke skal spise i et svangerskap... hmmm

Skrevet

Ååå, NÅ fikk jeg lyst på softis. Nam! =)

Skrevet

Det er noen som påstår at soft-ice maskiner og iskremsjapper er veldig uhygeniske, MEN, bare glem det. Hadde de vært dt, så hadde mattilsynet vært der på flekken og stengt stedet, og det ville komt avisoppslag, og info om dette på mattilsynet sine nettsider.

Soft-ice er trygt å spise, så bare kos deg du!

Skrevet

like trygt å spise soft is som å spise knekkebrød. Det er bare i utlandet en ikke skal spise soft- is.

Så spis med god samvittighet. Nå nermer det seg sommer, så da er det soft is med ferske jordbær:o)

Skrevet

Fordi det kan være listeriabakterier i softis maskinen. Det skal ikke mye til for at de kommer, jobbet på narvesen en periode for noen år siden og maskinen måtte rengjøres 1 gang i uken.

Er isen klumpete, er den ikke skikkelig rengjort og faren for listeria er høy. For oss er ikke bakterien farlig, man kan få litt løs mage da.. Men for babyen er det veldig farlig og kan få misdannelser og i værste fall dø.

Men så er de fleste nøye med å rengjøre maskinene. Det er bare å spise is fra en plass dere vet er nøye med sånt.

Hva med å lese innleggene, i stedet for å lage nye om samme temaet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...