Gå til innhold

Dere som ammer eller pumper..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser dere skalldyr, nøtter og jordbær?

Så mange som sier: ånei, det kan jo ikke du spise..

Men på matportalen står ingenting om det annet enn skalldyr som kommer fra områder med kvikksølv eller giftige alger.

Det var vel før at man mente ammende ikke skulle spise det pga man mente det kunne framkalle allergi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så dreven i amminga enda, da babyen min er bare 5 uker. Men jeg kan ikke spise nøtter for det reagerer hun på. Og ang. jordbær så var det vist de ferske som var sterkest, men jordmora mi mente at når jordbærsesongen kom, så var det bare å prøve noen få bær om gangen. ang. skalldyr har jeg ikke turt selv, da jeg vet at det er veldig allergifremmkallende...

Skrevet

Spiser alt jeg kommer over ;o)

Skrevet

Jeg spiser alt, men med måte. Men nå er jo ikke de deilige jordbærene kommet enda da. Men reker spiser jeg hele året da. Krabben er jo ikke kommet enda, ikke dem ned mat i hvertfall. Den kommer jo i juli/august. Med mat i ihvertfall. Og da skal jeg spise til den store gullmedaljen.

Skrevet

Vi kan spise det vi vil sies det. Helsesøster sa til meg at jeg godt kunne være litt forsiktig med skalldyr fordi kjæresten min er svært allergisk mot det (blir veldig dårlig) og siden mini da allerede kan være disponert for det så kunne det være greit å ikke stappe i seg for mye sa hun.

Makes sense egentlig.

Nøtter er det vel noen som får vondt i magen av har jeg hørt.

Kan ikke se for meg en sommer uten jordbær, så det kommer jeg til å spise i alle fall, så får jeg heller holde litt igjen på rekene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...