1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Tenkte å begynne med litt smaksprøver til litja når hun blir 4 mnd nå straks, men er det lurest å begynne med grøt eller frukt? Husker ikke hva jeg begynte med da storebror var liten... :-)
babyprincess Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 dytter. Jeg lurer på grøt, frukt el grønnsaker...!
Gunda Gråtass Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Jeg begynte med smaksprøver på maisgrøt først, deretter ga jeg en teskje el to med most potet (blandet med litt mm), også gikk jeg over til frukt. Tror ikke det er så nøye hvilken rekkefølge man gir smaksprøver på, men begynn forsiktig og prøv en og en ting over noen dager for å se om barnet reagerer med vondt i magen.
aragon Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Lurt å begynne med grøt. Gi gjerne midt på dagen i starten for å se hvordan mini reagerer ift magen. Så er det lurt å begynne med moste grønnsaker før man prøver frukt. Dette fordi man ikke skal innføre noe søtt slik som frukt for da vil de ofte vanskeligere spise det andre.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 vi begynte med smaksprøver av litt fruktmos når han var litt over 5.mnd. dette etter sammråd med helsesøster. vi hadde bestemt oss får å fullamme de første 6.mnd og ettersom det ikke var noen ernæringsmessig grunn til å starte med grøt, kunne vi gi han et par skjer moset frukt eller grønnsaker for å pirre nysgjerrigenheten hans på å samke på nye ting. pære var helt utmerket, mild og sjelden noen allergi mot dette, også er den lett avførende. mini er nå 7. mnd, vi begynte med med grøt når han var 6.mnd og hadde ingen problmer med at han ikke ville ha grøt fordi vi bargynte med litt frukt. så jør hva du selv synes er riktig, du kjenner barnet dittbest, prøv deg frem.
babyprincess Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 hørtes veldig logisk ut faktisk:-) Dytter:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå