Gå til innhold

Kroppsfasong og fruktbarhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min lille prøvesfære som ejg befinne rmeg i om dagen, fanger jeg raskt opp alt rundt meg som omhandler barn, og særlig tema om hvordan man lager dem. I kantinen på universitetet i dag, satt to jenter med barnevog (de har altså fått det til!) og snakket om at enkelte kroppsfasjonegr var mer fruktbare enn andre, og at noen kroppsfasonger gjorde fødselen svært mye enklere enn andre. Er dette sant? Eller en myte?

Av det jeg klarte å få med meg med grytelokkørene mine var at høye kvinner med smal midje, relativt brede hofter og små pupper var de som lettest gjennomførte en fødsel. Jeg mener også disse mødrene snakket om at jenter som har litt hofter, og smal byste blir lettest gravide. Stemmer dette? I så fall kan jeg endelig få igjen for de små puppene og høyden min;) Hehe. Jeg syns imidlertid det hørtes litt pseudovitenskaplig ut. Noen andre som har lest eller hørt om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry alle skrivefeilene. Skyldes engasjementet, ikke dysleksi;)

Skrevet

Det skal visstnok være sånn at kvinner med brede hofter og smal midje skal ha lettere for å bli gravide. Dette skal ha noe med hvor fettet lagrer seg på kroppen å gjøre. Høyde og puppe størrelse har jeg ikke hørt noe om, men mulig noen mener det og. Det går vel mange rare "rykter" i den sammenheng, det jeg ville satt min lit til er fakta som at det er lettere å bli gravid med normal vekt og sunt kosthold feks....

Skrevet

Jeg er høy, 174, har hofter og en veldig smal midje, ikke store pupper C-cup. Jeg har vært gravid 3 ganger siden november....så er jo superfruktbar men klarer ikke å holde på spira....den bare detter ut!

Min søster fikk høre at hun har perfekt fødekropp, de sa det til henne på sykehuset, vi er helt like i kroppen. Men tror ikke fruktbarheten har så mye med det å gjøre, tror mer på om du er sunn eller ikke. Veldig tynne jenter kan ha problemer med å bli gravide fordi kroppen ikke føler den har nok reserve fett til å gjennomføre en graviditet.

Sex annenhver dag har vært løsningen for meg alle gangene!

Skrevet

jeg er veldig liten og er ikke mer enn 153 høy og normalvekt.

jeg også har tenkt litt på dette om det har noe med fruktbarhet å gjøre for jeg mener jeg har hørt noe om dette.jeg er ikke supertynn men jeg er ikke feit heller vil jeg tro.så jeg ligger vel innenfor normalvekt.men jeg er jo så liten så jeg har vel ikke noen fødekropp akkurat.

jeg har også bekymret meg litt i forhold til å føde ettersom jeg er så liten.har tenkt litt på om jeg kanskje må ha keisersnitt fordi bekkenet mitt kanskje er for smal fordi jeg er så liten.det måtte nemlig venninna mi.men moren min slapp det så da håper jeg at jeg slipper det også.

jeg har vel ikke store pupper heller tror jeg men de kan jo se litt større ut fordi jeg er så liten.jeg bruker c cup.

skulle gjerne ha lest litt om dette temaet altså.

Skrevet

Min venninne fikk vite på sykehuset at brede hofter og bred bekken ikke var samme ting...hun har brede hofter, men måtta ta ks pga for smalt bekken...

Skrevet

oki.det forklarer jo hvorfor mamma ikke hadde problemer med å føde:-)

hun er like høy som meg og smalere enn meg over hoftene.ikke mye men litt i allefall. vi er ellers også helt like i kroppen bortsett fra puppa.jeg har myyye større pupper enn henne.

så jeg håper jeg har arvet bekkenet hennes også da;-)

Skrevet

jeg er ikke spes høy. ca 165. ble gravid med første da jeg var ca 48kg. har ikke spisevegring el noe sånt. spiste hele tiden, men har skyhøy forbrenning. ble gravid på første forsøk uten p-piller. men jeg har smal midje i forhold til hoftene selv om jeg er tynn.og små pupper. så det kan være noe i det. nå er jeg gravid med to, ble også det på første forsøk. så føler meg litt ekstra frukbar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...