jordbærsjokolade Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Har akkurat fått tilbud om et vikariat i hele mai, mannen min har permisjon så det passer veldig bra. Men kjente jeg fikk veldig klump i magen, for det betyr jo at jeg må være borte fra datteren min. Jeg må jo bare gjøre det, før eller siden må jeg jo ut i jobb uansett, det bare kom så brått på meg:( Hun drikker melk kun fra pupp, så det kommer jo til å bli et problem. Eller kanskje det blir lettere å venne henne til mme når jeg er borte? Si at jeg burde jobbe da, og at det kommer til å gå kjempe greit!
petite fleur Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Du burde jobbe og det kommer til å gå kjempegreit! Før eller siden må du jo ut i jobb, skjønner at det ble litt bardus, men du venner deg til tanken. Angående amminga, så kan det jo bli en utfordring, men du får kanskje ammefri? Og hvis hun nekter plent å ta flaske, kan kanskje mannen din komme på jobben din med henne slik at du får ammet?
HTC Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Jeg antar hun spiser fast føde i tillegg til pupp? Hun er 10.5 mnd nå? Selv har jeg ammet mine to til 16mnd, med første startet jeg opp i jobb ved 8 mnd. Kan du pumpe? Bor dere nærme jobb, så pappan kan kjøre henne til jobben din for amming? Du har rett til ammefri. Vi bodde såpass nærme jobben min, at det tok pappan bare 20min å kjøre ned til jobben min. Jeg ammet da i lunchen. Jeg pumpet ekstra i helger og avogtil på jobb, da fikk jeg samlet opp litt, om det ikke gikk å amme en dag i arbeidstiden. Vi ga vann ellers til måltidene, vi valgte å ikke gi mme, da hun fikk nok melk. Ammet morgen, lunch (evt opptint mm, ettermiddag og kveld. Når barna ble 1år, ammet jeg morgen og kveld, ellers drakk de ku melk. Ved 14mnd alder ble det bare kveld og ved 16-17mnd alder ble det slutt. Har du ikke fast jobb å gå til etterpå, ville jeg valgt å gått for dette, det er viktig å knytte kontakter opp mot arbeidslivet, om du ønsker det. Får du ikke til pumping, eller at pappan kjører ned til deg i arbeidstiden, ville jeg gitt mme. Da ville jeg ammet morgen, mme til lunch, ammet ettermiddag og kveld + så mye som mulig hele helgen Lykke til! :-)
LegallyBlond Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Det går veldig fint, hun har godt av å være hjemme med pappaen sin og det er jo bare en mnd i første omgang. Skjønner at du gruer deg, men det er utrolig hvordan ting går seg til =) Ang amming har du rett på ammefri, men hun er så gammel nå at hun klarer seg fint på vann og vanlig mat, iallefall om du ammer morning, ettermiddag og kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå