Gå til innhold

Lyset slår seg på..av seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så forundret.. Vi slår av taklyset på rommet til barnet vårt når vi legger han både på dagtid og kveldstid. Har rullegardin på rommet så det blir mørkt.

Når han er urolig og ikke vil sove og gråter, går vi jo selvfølgelig inn til han for å trøste og fortelle han at nå er det natt.

Men noen ganger når vi kommer inn, står taklyset på. Første gangen jeg opplevde det var noen mnd siden. Tenkte jeg måtte ha glemt å slå det av.. og lot det være med det. Men nå skjer det oftere. Og mannen min opplever det samme.

Barnet vårt er 1 og et halvt år, og sover i sprinkelseng, så han kommer seg ikke ut selv for å slå det på. Og han sover vegg i vegg med stuen, så hører eventuelle dunk og lyder.

Aner ikke hva det kan være.. Men tror ikke det er noe spøkelse akkurat, vi bor i et nytt hus, hvor vi eier 1/4 del av boligen.

Noen som har noen forslag til hva det kan være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rører bryteren fysisk på seg?

Hvis den gjør det, satser elektrikermannen min på spøkelser.....hehe. Eller så kan det være en fjær inni bryteren som ikke er som den skal - prøv å bytte bryteren.

Hvis bryteren ikke rører på seg lurer han på om lyset er koblet til et endevendersystem? Altså at lyset kan slås på av en annen bryter? (som da går motsatt vei) Dette kan også være et resultat av bryteren er ved en feil koblet til en nabos bryter og dermed har endevendersystem på den måten.

Bryteren kan være paralellkoblet uten at det er endevendersystem - da kan lyset slås på fra to brytere uten av de går motsatt vei.

Lykke til med leting på forklaring!

Skrevet

som sylvia browne sier: selv om huset er nytt så er ikke landet/jorda nytt.. Hvem vet hva som har skjedd på tomta i gamle dager...

Ikke for å skremme deg, men jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi er ment å vite om.. Tenk om det spøker??? hjelp!!.... =)

Skrevet

Ja, bryteren har slått seg fysisk på. Da er det noe galt med bryteren, det har jeg ikke tenkt over at det kunne være.. Skal få byttet den ut. Den er ikke tilkoblet noe annet så vidt jeg vet, det er som sagt en ny bolig, og det er bare på barnet vårt sitt rom vi har opplevd dette.

Tviler veldig sterkt på at det er noe spøkelse.. vi har bodd her nå i litt over 1 år, og aldri merket noe ubehag noen plasser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...