Gå til innhold

Natten fra helvete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var ingen god natt. Var på seinvakt i går og hadde litt "hold"-smerter på høyre side da jeg kom hjem. Gikk etterhvert over og jeg la meg rundt halv ett. Kl 02 våknet jeg av at jeg snudde meg, og det kjentes som noe revnet inni magen. Klarte ikke snu meg tilbake, lå bare og pustet overfladisk. Etter en stund krøp jeg inn på badet for å tisse og skulle krype tilbake til sengs. Halvveis opp i senga sa det stopp. Kom meg ikke opp i senga og heller ikke ut igjen. Satt der i ca 10 minutter og ville ikke vekke mannen, han skulle jo på jobb kl 07-18:30 stakkar. Men jeg hadde så vondt og ble så redd og fortvilet at jeg begynte å gråte. Klarte å nå det ene beinet hans og ristet mens jeg hulket og gråt. "Jeg kommer ikke opp i senga, jeg kommer ikke opp i senga" hulket jeg. Han skjønte jo ingenting, bare holdt rundt meg og prøvde å trøste...

Lang historie kort så klarte jeg legge meg etter noen minutter men kom meg ikke inn/ut av seng alene før nærmere halv sju. Mannen ble hjmme i dag og jeg var hos legen. Ble sykemeldt og må ta det med ro, men de fant ikke noe. Skjer det en gang til må jeg rett på sykehuset for en ordentlig sjekk. Nå er det nesten borte, føler meg bare mørbanka og øm.

Skal love dere at det ene skrekkscenarioet etter det andre passerte gjennom hodet mitt i natt. Takknemlig for at ting virker greit nå...puh!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj:(

dette hørtes ikke godt ut..vettu..jeg kjenner meg litt igjen her ..for 19 april ble jeg innlagt på sykehuset pga sterke smerter på venstre side rett nedforbi ribbebena..d var så vondt at jeg grein å når de tok på så skreik jeg nesten av smerte..de tok ul å der mente legen at de såg en blødning der som morkaka var festet,de hadde mistanke om at den hadde revnet litt..,,så jeg ble straks innlagt med beskjed om å ligge i ro! kunne gå på do d var d eneste..

men dagen etterpå tok de ny ul å da viste d seg at, d de trodde var en blødning ikke var der mer..at den kanskje hadde trukket seg sammen..så jeg ble da utskrevet..hadde vondt ca en uke..men nå har d gitt seg..

håper at alt er fortsatt som d skal være inni her ..men jeg sitter jo med ubesvarte spm da..hva var d liksom..hmm

håper d ikke kommer igjen hos deg da..

hvor langt er du på vei?

jeg er 23uker i morgen

Skrevet

har det samme, det kommer med gjevne mellomrom, er sykemeldt ut sv.skapet, pga. det, og premature rier

er du sjekket for uvi?

Skrevet

Du sier at det føltes som hold i sia. Var akurat slik jeg hadde det forie uke, dvs uke 22. Jeg var på ferie og fikk ikke gjort noe med det, lå sånn i 5 dager med hold i sia, eller asså, det føltes værre enn det da..hadde det helt forferdelig. Dro på sykehuset med en gang jeg kom hjem fra ferie og de tok ultralyd der jeg hadde vondt, i høyre sie..og hva var der?jo, nyra mi. Det er visst vanlig at gravide kan få forstørra nyre, du kunne se det tydelig på meg når de tok ultralyd på begge nyrene. Den ene var stor og litt svart, mens den andre så helt fin ut. Jeg følte meg litt dum, for jeg visste ikke engang at det var der nyra lå..hehe.. Jeg Ble sykemeldt i en uke, oxo fikk jeg antobiotika som skulle vare i 5 dager, er ferdig i dag og føler meg helt fin igjen. jeg har aldri hatt så store smerter før, men var deilig å finne ut at det faktisk var "bare" ei nyre...babyen tar ikke kade av det.

Skrevet

Det var jo morkaka jeg også var redd det var. Skal heldigvis på UL 15.mai for å sjekke blodgjennomstrømning og da kan de vel se om den ser ok ut.

Ustix og crp var negativ så ingen infeksjon. Er helt utmattet og har sovet mye i dag. Kommer ikke til å nøle med å kontakte sykehuset hvis det skulle skje igjen.

Legen var redd det var blindtarmen, men var heldigvis ikke det. Satser på at det er over nå. Er forresten 22+1.

Skrevet

jøss..d høres jo ut som d jeg hadde..legene sjekket akkuratt d samme på meg..å trodde d kunne være blindtarmen..eller nyrestein..å de sjekka blodgjennomstrømingen til morkaka..

håper d går bra med deg..å d gjør d heilt sikkert:)

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...