Frøken R Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Hei vakre gravide jenter! Jeg er en journalist som jobber med mote og skjønnhet, og er selvsagt blitt mer opptatt av alt som har med graviditet å gjøre etter at jeg selv ble gravid (er fire mnd på vei nå). Nå har jeg planer om å lage en test av kremer mot strekkmerker, og lurer derfor på om dere har tips til kremer dere vet funker, og som dere mener jeg bør ha med i testen. Hilsen frøken R:-)
Pysjen Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Hvordan skal du utføre den testen da? Smøre halve magen med krem og ikke den andre halve? Jeg brukte ingen krem i forrige svangerskap. Fikk ingen strekkmerker- men om jeg hadde brukt krem så hadde jeg vel sikkert trodd at det var derfor!
pusi og lille pusi:) Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 har hørt at kakao butter fra body shop ska være veldi go... kan prøve den:)
Piamin Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Det er vel ymse meninger om kremer hjelper mot strekkmerker. Det kommer mer an på hvordan hud du har om du får det eller ei. Det skader jo ikke å smøre seg, men jeg ser for meg at det vil være vanskelig å lage en test? Eller hvordan har du tenkt til å gjøre det?
Sola mi:) Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 INGEN kremer hjelper på strekkmerker da de oppstår i underhuden og INGEN krem trekker ned fra hudoverflaten og så dypt!!!!!! Hilsen hudpleier
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Du må gjerne kjøre tester, men det er gjort mange ganger før, og det viser seg da at ingenting som er trygt for gravide å bruke funker. Lurer også på hvordan du vil gjøre testen, om det gir grunnlag for å gi noen konklusjon. I så fall må du nok ha med deg noen som har peiling på biologi og kjemi, kan mye om laboratoriearbeid osv. og selvfølgelig tenke etikk og jus.
freefly Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 svangerskapspleieolje fra weleda!! ett kjempefint produkt,som er helt naturlig,uten parabener og syntetiske stoffer som fins i mangen andre kremer.. =)
freefly Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 og til de som mener at en krem bare berører hudoverflaten så har jeg en litt annen oppfatning enn det. huden er det største organet vi har,og det man tilfører huden kan også gå helt inn i blodbanen. tenkt på hvorfor p-plaster,nikotin-plaster,progesteron kremer funker? eller hvorfor visse typer parabener i kremer har vist seg å gi hormon forandringer hos barn? jeg velger iallefall og olje meg inn både utenpå og inni med gode oljer. har god erfaring med det personlig, så må hver og en få velge selv hve de føler er riktig, uansett hva noen av oss her inne måtte mene. lykke til alle sammen! =)
Saltlakris Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Enig, Weleda sin svangerskapsolje, fåes i helsekostforretninger (jeg har kjøpt min på Life)
uanonym Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har klokketro på A-derma fra apoteket! Smører magen med bodylotionen hver dag.Den holder i tillegg 7 åringens og mitt eksem i sjakk, bruker i tillegg håndkremen som er fantastisk og har startet med dagkremen også nå.
Fjellprinsesse Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 Enig med freefly! :-) Jeg bruker 100% Extra virgin coconut oil kjøpt på helsekostforretning. Smelter en god porsjon i håndflatene, og smører inn kroppen fra topp til tå. Bruker den tilogmed i håret - og i ansiktet. Den er super! Ellers bruker jeg en spesialolje for strekkmerker for gravide fra Telemark Urtebrænderi. Var noe jeg kom over på nettet, og bestilte likegodt en flaske i posten. Den er også veldig god :-)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 2. mai 2008 #12 Skrevet 2. mai 2008 hei! en veninne av meg brukte Lavera melk og honning kroppsolje. den kjøpes i helsekost.. ikke et eneste strekkmerke på henne under savngerskapet eller etter fødsel, og hun var ganske stor;) bruker den samme selv, og har ikke fått noe til nå, hehe.. er 4 mnd på vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå