Gå til innhold

Kynnere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er i uke 18+ og har en del kynnere. Jordmødre og leger sier så mye forskjellig. Noen sier at det er helt normalt, mens andre blir sykmeldt. Forrige svangerskap var jeg sykmeldt de tre siste månedene pga vonde kynnere. Hva er deres erfaringer? Syntes det er litt tidlig med harde kynnere allerede nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og har fått kynnere tidlig. Er 17 uker nå og kynnerene begynte for en uke siden.

Jeg er aktivsykemeldt pga. ryggen.

Jeg er så usikker på hvordan jeg skal forholde meg i forhold til kynerene. Har ikke lyst til å virke hysterisk, men må innrømme jeg er begynt å bli litt bekymret de siste to dagene.

Skrevet

Dumt spm kanskje, men hvordan kjennes kynnere ut...?:P

Skrevet

Det oppleves vell forskjellig men jeg kan prøve å beskrive min opplevelse av det.

Som om det er en balong inni livmoren som blir fylt med alt for mye luft som presser. Stivner helt til og må bare vente til det går over igjen. Ubehagelig.

Skrevet

Hei!

Hadde det nesten helt fra starten i forige svangerskap (2006). Det er plagsomt, og blir mer og mer av etter hvert. Kunne ikke gå mer enn helt rolig rundt om kring siste to ukene, viss ikke så var det ikke stopp 5 sekund engang. Var og skjekket livmorhalsen, men kynnerne hadde ingen virkning (de ville sykemelde meg, og jeg ville jobbe). Så i går tråd her om det samme, mye sengeligging ol, men jeg har ikke erfaring med at kynnere er noe farlig. ikke har legen stressa med det heller. Fikk en superrask fødsel da; det tok en time fra 0-7 cm, 45 minpå siste biten. Så jeg er fast bestemt på at kynnerne har trent ballongen godt:)

Skrevet

Ja jeg og har hatt en tanke om at kynnerene hjelper på med raske fødsler. Min første tok 6 timer fra første rie og da hadde jeg ikke serlig med kynnere i svangerskapet bare noe. Andre fødsel tor 4 timer fra første ri og da var jeg plaget med kynnere men ikke så tidlig som nå. Så denne gangen halveres vell føde tiden enda to timer, siden kynnerene allerede er plagsomme.

Får håpe vi rekker inn til sykehuset ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...