Gå til innhold

Er bunadskoene fra økonomisko ok for barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er syntetiske til 149,- Har kjøpt Folklore tidligere, men de koster 199-299,- og de blir jo sjelden brukt.. Ungene bruker de 1-2 ganger før de er vokst ut av de. Hva kjøper dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes INGEN av skoene til Økonomisko er ok til barn.

Skrevet

Sorry, trykte lagre for fort. Jeg har kjøpt bunadsko på Eurosko.

Skrevet

Jeg har aldri brukt Økonomisko, men Sparkjøp derimot, der har jeg god erfaring.

Jeg har kjøpt masse pensko der og ingen klager fra gutten om at de er vond å gå med.

Skrevet

Nei jeg har aldri kjøpt sko til barna mine der før, men vurderte faktisk bunadsko som blir brukt 1 dag eller 2 i året. Det er så dårlig service på Eurosko Kongsvinger at jeg ærlig talt ikke har lyst til å gå dit mer! Men kan jo kjøpe Folklore annet sted i byen hvis økonomisko bunadsko ikke er noe å satse på. :)

Skrevet

Jeg aner ikke. Har aldri handlet der, men jeg vet ganske enkelt at syntetiske sko ikke er noe særlig å ha på bena med mindre det skinnsåle inni. Det blir fort klamt og svett osv.

Når det gjelder skobutikker, har de fleste skobutikker samme innkjøpssteder. Økonomisko, Euro sko og DNA er alle sammen i Euro Sko kjeden - og derfor får de veldig mye av de samme skoene. Si at Euro Sko (som trolig har dyrere priser enn Økonomisko - navnet tatt i betraktning) får inn et par sko som de priser for 599 kroner - som de gir da et fancy navn (Gina Fabriatio som et eksempel...) - ettersom Økonomisko er i samme kjede, får de som oftest inn samme parti varer. Forskjellen er som regel da bare at de kaller skoen noe annet, men si at de selger den til 399 istedetfor. Prisen settes etter butikk. Det gjelder veldig mange sko for øvrig (i de aller fleste skobutikker...) Jeg er en veldig observant person, så det har jeg også lagt merke til flere ganger.

Blant annet hadde jeg en venninne med helt like sko som meg. Forskjellen var at mine var skinn og hennes syntetiske. De var absolutt like. Jeg hadde kjøpt dem i en noe dyrere skobutikk, hun i en billig (husker ikke hvem, men det er ikke poenget...)

Ergo, Skoene du finner på Grensen Sko vs. skoene på Økonomisko behøver ikke nødvendigvis være noe forskjell i det hele tatt. Med unntak av navnet printet i sålen samt butikken du kjøper det i. Disse teoriene mine (som egentlig ikke er teorier - men fakta) - har for øvrig moren til venninnen min fortalt meg, som jobber innenfor Euro Sko kjeden, og derfor stemmer akkurat det jeg sier.

Skrevet

Liker å prøve skoene før jeg kjøper de til barna, så vanskelig å synse riktig størrelse.

Skrevet

Hvis det ikke er skinnsåle funker det uansett å bare legge inn en hvilken som helst såle/skinnsåle. Så blir det ikke like klamt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...