Gjest Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 På hjemmebesøket sa helsesøster at om babyen sov lite på natten så skulle vi la han sove mindre på dagtid, men her inne sies det at søvn avler søvn og at jo mer de små sover på dagen desto mer sover de på natten. Hva er deres erfaring?
2hærligegutter Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Det kommer vel ann på hvor gammel barnet er. Det vil jo ha behov for mindre søvn når de blir større. Noen regulerer det selv andre må ha litt hjelp. Spedbarn kan omtrent sove hele tiden
kokosyklus Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Iflg boka til karin Naphaug " det er bedre med mange korte lurer på dagtid enn at barnet "tipper" over før leggetid på kvelden...." Slo det opp nå dajeg har lurt på det samme i dag. det var det eneste jeg fant på barn fra 0-3 år... Sier meg egentlig ikke så mye annet enn at hun skal få sove når hun blir trøtt igjen nå. her er det store endringer i "rutinen" hennes, så jeg er nødt til å lese litt i boka mi for å bli litt klokere. vanligvis sover jenta mi tre-fire timer på denne tiden, ens nå våknet hun etter en time for mer mat. Tror det er et økedøgn, hun har vært våken hver 2. timer i natt for mat. vanligvis kun ett ,måltid om natten, så nå er jeg spent på hvordan denne natten blir, med så lite søvn både i natt og nå i dag... Lykke til hottenknott:)
Gjest Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Helsesøster sa i går på 4mnd kontrollen at om gutten sover godt på dagen vil han sove bedre på natten. Søvn avler søvn. Å d stemmer med lillegutt. De dagene han ikke har sovet noe særlig på dagen er han urolig og våkner mye på natten.
Gjest Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Jeg er bare litt nysgjerrig siden jeg fikk et annet råd fra helsesøster. Men han sov dårlig i natt og våknet med en gang vognen stoppet etter trilletur, så jeg begynner å tro at jeg har fått et dårlig råd.
kokosyklus Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 herlighet...0-3 måneder skulle det stå, ikke år:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå