*lillebolla* Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Er det noen av dere som har vært på fødselsforberedende kurs på Rikshospitalet? Er det noe å anbefale? Jeg er førstegangsfødende, og har ikke meldt meg på noe som helst kurs... burde man det? For å lære pusteteknikk og sånn? Og lærer man det på kurset til RH? Hmm... syns det er vanskelig... og har ikke så mye tid igjen heller - har termin 11.juli! :-)
Tinkabella Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Hei du, Jeg har faktisk vart da i mars, sammen med mannen min. Jeg syns ærlig sagt at det ikke var så særlig informativt. Syns du kan egentlig godt lese alt hva de kommer til å prate om. Det jeg tenkte som kunne vare godt å vite (pusteteknik f.eks.), det fikk jeg ikke høre om. Jeg har lest mye om fødselen i forkant, så fikk jeg ikke vite om noe jeg ikke vist fra før. ;-( Tror det er nesten bedre å investere pengen i svangerskaps-yoga! De viser deg pusteteknikken. Bra på Riksen er, at du kan se fødselsstuene, det var noe jeg synte var godt. Beklager norsken min, er utenlandsk ;-) Håper jeg kunne hjelpe deg!
*lillebolla* Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2008 Tusen takk for svar! Det er det jeg har hatt inntrykk av også - at man kan lese seg til det meste av det man lærer på det kurset... Og omvisning kan man få uavhengig av kurset - det har vi tenkt å be om nå snart uansett! Da skal jeg se om det finnes noe bra yoga-kurs eller lignende for å lære pusteteknikk - for det er det jeg har hørt det er viktigst å lære... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå