Gå til innhold

Har ikke mennesker folkeskikk nå til dags?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir litt irritert. Idag tok jeg bussen, med en sovende lillemor i vognen. Da jeg skal til å stå av er det INGEN som hjelper meg av med vognen på bussen. Vet ikke hva jeg skal gjøre da jeg absolutt ikke klarer å få vognen ned. Det resulterer i at bussjåføren smekker igjen døren. Jeg må altså rope; "hei, jeg trenger hjelp her" for at noen skal reagere. Heldigvis var det en jente som hjalp meg. Makan! Kjenner hormonene bobler her jeg sitter. Lenge til jeg skal ta buss med barnevogn neste gang, kjenner jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig irriterende!! Skjønner det bobler! Hadde det nok gjort hos meg også...

Skrevet

Forstår deg sååååå godt, en gang jeg tok bussen satt det masse ungdommer i bussen og alle gikk bare rett forbi, til sist kom det en gammel skrøpelig mann som hjalp meg av bussen. Dessverre har ikke jeg førerkortet, så jeg må ta bussen ofte, det skal bli spennende når jeg har 2 små med på bussen med tvillingvogn.

Skrevet

Det er jo bussjøføren sin plikt å hjelpe de som trenger det av og på bussen,de får jo tross alt betalt for det,så det er kanskje det folk tenker,men alikevell,hadde ikke sittet stille og sett på at noen kavet seg ihjel for å komme av eller på bussen. Tror jeg hadde sagt noen til h*m hadde jeg vært deg.

Skrevet

Det er jo lov å spørre om hjelp også... Det er jo ikke sikkert alle oppfattet at du trengte hjelp. Personlig synes jeg det er bedre å slippe vognen ned på bakhjulene enn å løfte den.

Skrevet

Nei, man skal ikke behøve å spørre om hjelp for å komme seg av bussen med barnevogn, dersom man trenger det nei! Det er bussjåførens plikt å hjelpe. Når jeg står der ganske lenge med vogna halvveis ut døra, må da vel folk oppfatte at jeg trenger hjelp! Det var såvidt det gikk galt også, når man smekka igjen døra på den måten...

Skrevet

Husk at folk som ikke har barn selv / aldri har håndtert en barnevogn før gjerne vil være utrygge på å hjelpe til med denslags. Klapper ting sammen om en løfter på feil sted? Hva om hele greia tipper og ungen detter ut? Personlig hadde jeg aldri turt å hjelpe til på grunn av dette som tenåring/ungdom. Som ung er kombinasjonen av potensielt sint mor med skrikende baby ganske fryktinngytende!

Men ja, bussjåføren skal hjelpe. De bussene jeg tar har gjerne egen "barnevogn" knapp ved døra. Om den ikke har det - si ifra at du vil trenge hjelp ved avstigningen i det du betaler?

Skrevet

Jeg oplever rett som det er at INGEN reiser seg for meg på tbanen eller bussen. Og jeg er 9mnd på vei og magen er diger. Utrolig provoserende:) Men har sakt ifra et par ganger. Ja ja, vi får lære barna våre god folkeskikk:)

Skrevet

Heldigvis var det ikke en skolebuss på vei fra ungdomskolen jeg satt på heller da¨, så det argumentet holder ikke:) Var masse forskjellige folk der. Det er ikke ofte jeg reiser med barnevogn på buss, men de få gangene det skjer, har alltid folk og ikke minst bussjåføren vært veldig imøtekommende.. Derfor sjokkerte det meg, og i tillegg at bussjåføren tok døren igjen da han tydeligvis såg at jeg trengte hjelp. Når jeg betaler 30 kroner for å reise to kilometer, forlanger jeg litt service.

Ja, vi får virkelig lære barne våre folkeskikk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...