Vannmann35 Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 I følge gyno er jeg altså muligens tidlig gravid, men skal da ikke ha mensen før om 2 uker... Så ingenting er sikkert :-( Problemet nå er at jeg skal gifte meg i slutten av mai, og vet det er planlagt utdrikkingslag for meg... Det kan komme denne helgen for alt jeg vet, så hva gjør jeg??? Alle vet at jeg ikke er en person som spytter i glasset... og jeg er sikker på at prøver jeg å si at jeg ikke vil drikke noe, så kommer alle til å spørre om jeg er gravid... Og akkurat det er jo et spm jeg ikke har lyst til å svare på, og jeg vet jo heller ikke svaret. Mulig det er falsk alarm, og mulig det ikke er... Så hva gjør jeg? Det er vel for tidlig for en urinprøve? Vil en blodprøve kunne vise noe mer?
drgod Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Hei Gyn sa til meg for noen mnd siden at det så ut som jeg fikk el 2 dager etter....,men det kunne ikke stemme for dagen etter fikk jeg mensen.. Hadde jeg vært deg hadde jeg kost meg så lenge testen er negativ.Det ville jo vi ellers ha gjort om vi ikke visste vi var gravid.det mener ihvertfall jeg,men selfølgelig med måte;-))) Lykke til
Vannmann35 Skrevet 30. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2008 Takk - tror jeg får gjøre det jeg - får drikke Munkholm i smug ;-)
Vannmann35 Skrevet 30. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2008 Var jeg som var HI her - eksperimentert litt med nicket mitt...
GledeGlede Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Hva føler du selv for å gjøre da? Vil du ta risikoen å drikke om det faktisk er at du er gravid? Du kan kose deg vel så mye på et utdrikkningsslag med alkolfridrikke:) Om du ikke vil avsløre at du kanskje er gravid, kan du jo ta ei hvit ei å si at du går på en antibiotika-kur(finn på grunnen selv, om det er halsen osv). Man skal ikke drikke under de kurene, så du kan jo ta det "seriøst"
akicha Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Etter et år med prøving har jeg bestemt meg for at jeg nå skal leve livet og gjøre så godt som alt jeg ellers ville gjort om jeg IKKE prøvde å bli gravid. Det eneste er at om jeg nyter alkohol, så gjør jeg det med måte. Jeg drikker meg altså ikke full, men kan ta et par glass vin eller et par pils. Hvis jeg vet jeg f.eks skal på fest, så tar jeg en test på morgenen, er den negativ så drikker jeg- er den positiv så har man to valg, enten finne på en unnskyldning for ikke å drikke (ingen av mine venner hadde gått på "penicilinforklaringen"- da hadde de definitivt skjønt det! Det har blitt en slags parodi og mer som en måte å fortelle at man er gravid på..) eller å si hvordan ståa er. Du kan jo eventuelt fortelle din forlover, slik at hun kan hjelpe deg å drikke alkoholfritt uten at de andre merker det.
Vannmann35 Skrevet 30. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2008 Hadde nok ikke klart å lure de til å tro at jeg var syk e.l.nei - de kjenner meg så godt at det ville de straks se at jeg ikke var... Dessuten er jeg så heldig at jeg så og si aldri er syk, går flere år mellom hver gang jeg får en liten forkjølelse, så det ville vært litt for tilfeldig. Så jeg må nok enten si at jeg kanskje kan være gravid, eller fått tatt en prøve for å få det avklart. Men så er det jo det at det kan være for tidlig å ta prøve da... Og jeg vet jo ikke om jeg er gravid - hadde jeg ikke vært hos gyno tilfeldigvis (var der for å ta rutinemessig celleprøve), så hadde jeg aldri mistenkt at jeg var gravid... Men hun sa jeg måtte vente til jeg evt. ikke fikk mensen med å ta en prøve... Så da venter jeg da.... Og grubler på hva som er riktig og galt, og om det egentlig er noe liv der i magen...
GledeGlede Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Hvis du aldri er forkjølt eller noe så går ikke det nei. Hehe:p Men du er heldig der, som slipper sånt i det minste
HH72 Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Jeg ville alliert meg med en av venninnene, som dermed kunne hjelpe deg med å "jukse" litt med alkoholen. Begynne med et glass, nippe litt, og så tømme det i hennes glass eller i vasken. Var med på det selv en gang og det var kjempeartig for oss begge(jeg var den ikke-gravide). I starten av kvelden, når alle er edru, må man være litt forsiktig med "manøvrene". "Eterhvert, når alle blir brisne, kan man være litt mer oppfinnsom. Lykke til! Tror ikke du vil føle deg vel med å ta en skikkelig fest når du muligens er gravid.
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Heia. Jeg var også gravid da det ble holdt utdrikkningslag for meg. Da jeg ble hentet av min forlover(bestevenninne) sa jeg til henne at jeg trodde jeg var gravid, skulle ha tr den dagen eller neste, men var helt sikker i min sak(ømme pupper) . Hun la opp dagen slik at ingen skulle drikke noe særlig før på kvelden. Jeg hadde en cider, og to drinker. Kunne jo ikke vite noe, hadde ikke tatt en gravidtest.Var jo veldig tidlig da. men drakk jo ikke mer etter den gang. Dattera mi er nå snart 15 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå