Gå til innhold

triks mot en bilsjuk 2 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan eg gi?

osv ??

:)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg var liten (men ikke så liten som 2 år da..) fikk jeg cola, banan og marie kjeks :) det hjalp.. og så klart pille før vi drop hjemmefra.

Det hjelper å sove, så hvis han sovner er det supert. Eller å få han til å følge med på veien, på når det kommer svinger, oppoverbakker og nedoverbakker osv.. Da blir kroppen hans "forberedt" på bevegelsene..

Skrevet

hun sovner aldri i bil :((

Skrevet

En 1/4 Postafen er trygt å gi en 2-åring. Det fikk vi beskjed om etter en heller kvalm langtur i bil hvor det endte med oppkast...... På hjemturen fikk hun 1/4 postafen før vi startet og det gikk kjempefint!

Skrevet

Jeg er oppvokst med bilsyke og sliter faktis litt enda. Kommer mye an på dagsform, stresser vi avgårde tidlig på morgenen blir jeg alltid dårlig, reiser vi utpå dagen uten stress så går det som regel alltid bra =)

Nei til: tyggis, godteri, blader og brus.

Ja til: resisesyketabeletter, følge med på veien, musikk, vann, normal mat som brødskive etc, og søvn.

Jeg blir føler meg bilsyk bare jeg ser eska med reisesyke tabeletter, er jo bare psykisk, men er utrolig rart =P Minner vel for mye om en barndom med kun bilferier ><

Skrevet

Det fins noe armbådn med en liten kule i, som man skal ta rundt barnets håndledd. de fins på apoteket, og skal visstnok virke mot bilsyke.

Skrevet

å tusen takk :):)

trur eg må printe ut denne siden so eg ikke glemmer alle tips.

Skrevet

Hadde en datter som var veldig plaga av bilsyke.

Prøvde masse råd, men det som hjalp henne var...

Plasterbit over navelen ( vet ikke hvorfor)

Åsså potetgull/ potetskruer. Pga saltet som binder

Hun fikk en pose med det og da gikk det bra :-)

Sukker hjalp ikke noe på bilsyke. Hun ble bare mere dårlig av det

Skrevet

plaster over navelen.. hihi.. so morsomt.. dt må prøves :)

takk. -skal lage et lite lager med potetskruer;)

Skrevet

Ja plaster må du prøve.

Virket på min.

Få høre senere om det virket på din da :-)

Skrevet

ja skal gjøre det:)

Skrevet

Ei venninne av mamma hadde 3 barn som ble bilsyke bare de hørte om biltur.

Vi kom aldri lang før førstemann måtte ut å spy.

Hun prøvde masse forskjellig. Er ganske så "alternativ" for seg. Så hun hengte bla persilledusker rundt halsen til barna.

Det mente hun hjalp! De kom seg faktisk ganske langt også.

Mamma nektet å tro at det kunne være tilfelle.....

Hun mente det ville gi seg bare de sluttet å røyke så mye mens de kjørte.

Her er eldste plaget om vi kjører et stykke i lav bil! Da er hun kvalm hele veien, og spyr i "ny og ne".

Kjører vi på tur med stor/høy bil er det ikke noe problem!!

Skrevet

Husker pappa festa en ståltråd fra hengerfestet som "streka" ned i veien. Brodern spøy bare en gang den ferien, da hadde ståltråden falt av... Det skal visst funke.

Skrevet

Gutten min er over tre år nå da, men han har blitt bilsyk siden han var omtrent halvannet år, så vi har slitt med dette en god stund.

Det som hjelper her er:

- Null melkeprodukter/noe som har melk i seg før og under turen

- Salte kjeks, f.eks Ritz

- Salte pastiller

- Cola

- Sitte så han ser veien, nå er han blitt kjempeflink til å lene seg såpass ut av setet og se ut av frontruta hvis han blir kvalm, greit når de blir såpass store at de skjønner

- På lengre turer får han 1/4 Postafen

Har ikke prøvd noen av kjerringrådene ennå, siden det går rimelig greit med det over her. Vaske oppkast ut av bilen er ikke det morsomste jeg gjør, har gjort det mange ganger. I begynnelsen hjalp det veldig at vi snudde bilsetet hans og satt det i midten bak så han så ut.

Jeg var også mye bilsjuk før, blir det fortsatt hvis jeg sitter i baksetet eller kjører buss lenge, så jeg vet hvor utrolig ubehagelig det er å være bilsjuk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...