Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Hvor lenge kan ei på 7 uker ligge i sengen og gråte før hun må tas opp? Altså hvis hun skal sove...? Har hørt ca 2 min, men da er hun jo kokvarm!
Gjest Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Jeg ville vel sagt at så små babyer ikke finner søvnen selv..Vår lille gutt er nå 8 uker og han sovner når han er trøtt, dvs har ham nede hos oss, han sover mye i vogna ute om dagen, så er at han stort sett alltid våken ettermiddag og kveld. Da slokner han ofte i 22-23 tiden etter mat sammen med oss, enten på armen, i sofaen eller i vogna inne, så bærer jeg ham i seng når han sover godt.
Gjest Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Ikke noe i det heletatt. Trenger ikke ta opp med en gang, men vis at du er der, syng, stell litt osv. Dersom det ikke roer henne tar du opp og roer henne ned.
Aibell Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Jeg tror ikke på å la de gråte i det hele tatt, jeg. Gjør det som skal til for å sovne for din baby og blås i hva andre sier
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Ok, problemet er at hun er stuptrøtt, sovner i armene mine(eller pappas) legger henne i senga, så går det ca 5 min og da våkner hun og hyler, tar henne opp, sovner kjapt, legger henne igjen, så våkner hun og hyler..... litt slitsomt.. HI
Renate :-) Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 slik er det her og til tider, opp og ned av sengen. Jeg har funnet ut at om jeg bærer han litt ekstra lenge før jeg legger han ned slipper jeg unna med å ta han opp igjen som regel, men til tider kan vi holde på slik opp og ned en time før han roer seg. Det går seg nok til tenker jeg, vil iallefal ikke la han ligge å skrike!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 Fikk streng beskjed på sykehuset om at helt små babyer IKKE skal ligge å gråte. Det blir de meget utrygge av!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Jeg har ikke tort/hatt hjerte til å la henne ligge å gråte uten å ha tatt henne opp, så derfor tenkte jeg jeg ville høre noen erfaringer. Hører jo forskjellig fra person til person og fra bok til bok. Men da får vi bare fortsette å bære og håper det gir seg snart. Takk for innputt:) HI
Gjest Skrevet 30. april 2008 #9 Skrevet 30. april 2008 Kanskje du kan forsøke å la henne ligge lenger hos dere før du tar henne tilbake i sengen. De sover svært lett og kommer i en dypere søvn etter rundt 30 min. Vi gjorde ihvertfall alltid det i starten og da gikk det greit (som regel ...). Nå er hun 9 uker og har i større grad begynt å finne søvnen selv, så vi legger henne våken med smokk, så om hun er ordentlig trøtt så sovner hun av seg selv.
Bergene Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 Lillemor var også slik noen ganger når hun var mindre. La henne ned og hun våknet og gren, tok henne opp og hun sovnet med en gang osv... Det vi gjorde var at når vi merket det var slik så lot vi henne bare ligge på oss en stund. Satt oss i godstolen (feks foran tv) med henne oppå oss, ikke sånn veldig lenge, men bare til hun sov tungt nok sånn at vi kunne lure henne ned i sengen ;-).
Hildeks Skrevet 30. april 2008 #11 Skrevet 30. april 2008 Da mi var så liten hadde vi henne i stua, i armene eller i vogna, er egentlig ikke noe vits å la en sånn liten en ligge alene synest nå jeg, mi måtte aldri ligge alene og gråte, og gråt derfor veldig lite, siden vi var der og trøsta og vugga hele tia, de skjønner jo ikke forskjell på natt og dag når de er så små... nå er hun en trygg lita jente som sover fra 19.30 til 08 på eget rom og hun sovner av seg selv. Tror det har med hvordan vi behandlet henne som nyfødt til nå.. Men det er min mening da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå