♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Vi skal ha dåp 1 juni og har laget bordkort idag. Så kom jeg plutselig til å tenke på om det er noen plassring som er korrekt eller ikke? Jeg har bare tenkt at mine foreldre ikke skal sitte ved siden av hverandre da de har vært skilt i 10 år, og gjerne annenhver kvinne/mann. Er det noen regler som i bryllup? Eller er det bare å plassere der vi ønsker selv.. Trenger jo ikke følge disse reglene, men kom plutselig til å tenke på det. Må man ha sanger i dåp? Vi skal ha et lite selskap etterpå, 12 stykker pluss barnet, så tenkte kansje å sløyfe det.
Sivalur Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Vi var 20 stk, familie og et vennepar som er faddere. Hadde ingen bordkort, folk satt der de ville. Ingen sang eller taler heller. Helt uformelt, sånn som vi ønsket det den dagen. Tror ikke det er noen spesielle regler for dåp. Og om det er så er det vel opp til den enkelte hva de vil følge og ikke. Lykke til!
Gjest Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 "reglene" er foreldre- faddre- besteforeldre+søsken også er det vel ganske fritt fram etter det, oldeforeldre eks etter det.
mamma&urokråka Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Vi dropper å ha bordplassering. Folk kan heller sette seg der de vil. Blir 30-35 stykker, og kommer til å lage langbord eller sittergrupper. Litt usikker enda, men dåpen er jo gjerne et litt "uformelt" selskap, så er vel ikke like vanlig med bordplassering?
Gjest Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Vi var 22 til bords, men valgte å droppe bortkort. Jeg ser ikke helt poenget med at folk ikke skal få sitte der de vil. Vi hadde heller ingen taler, sanger etc. Sang for maten bare.
Trollmor m/ trolljente Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Vi hadde langbord, var vel ca like mange, og plasserte oss foreldre og faddere nærmest barnet, så besteforeldre + onkel, deretter oldeforeldre og grandtanter/onkler. Her lagde farmor en sang, det slo kjempefint an, alle satt å snufset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå