Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter nr to i august. Storebror rekker akkurat å fylle to år.

Jeg lurer på om vi skal investere i søskenvogn. Ser praktisk ut med bag på ene siden og sittedel på den andre.

Jeg er imidlertid veldig usikker. Det virker som de er veldig dyre! Også de som er brukt.

Er det noen som erfaring med slike vogner?

Som kanskje vurderer selv?

Tips om merke el. blir jeg også glad for.

Får en tak i bag til alle vognene eller er det bare enkelte??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min fyller 2 år i dag og jeg har termin om 3 mnd. Skal ikke kjøpe søskenvogn. Lillegutt sitter som regel aldri i vogn, kjøper nok et sånt ståbrett,

Har hørt flere anbefale å ta med den eldste når man kjøper søskenvogn, da de kan være ganske så trange, kjekt at den eldste får prøve-sitte : )

Skrevet

phil and teds er verdt å sjekke ut vertfall.. der har man en enkel vogn, som man kan ha søskesete foran når babyen ligger i vogna, eller bak når babyen er litt størreog sitter i vogna. ganske genialt:)

Skrevet

vi har kjøpt fistweel søskenvogn, er på tilbud på barnas hus. 2500 for vogn med to sittedeler og en bag, kjempebillig. eneste vogna jeg har funnet hvor setene kan vendes forover og bakover uavhengig av hverandre:) gleder meg til å ta den i bruk

Skrevet

Ja, jeg har spekulert litt på den phil & teds (el hva den het;)). Jeg har ikke sett den, kun på internett. Litt vanskelig å se... Tenkte kanskje det ble veldig kjedeli å sitte under/ bak og ikke se noe...

Fistweel var et ukjent navn... kanskje jeg burde undersøke....

Synes iallefall at det bør være bag med. Hadde det vært vinter kunne det kanskje gått med kun sittedel og voksipose... men det blir litt vanskelig på sommeren.

Skrevet

Heisann- vi har phil and teds, og er helt vanvittig fornøyd! Anbefalt den til andre med to tette- og hører der det samme.. Bestilte fra usa til 4500. Er 1,5 år mellom mine to. Brukes frem og tilbake fra barnehagen hver dag + en del i helgene. Lillemor er nå 4 mnd og det går helt greit med henne under storebror. Nå i vinter hadde vi henne i en skinnpose, og siden har vi brukt en softbag fra Carena inni. Bagen som hører til vognen er veldig liten!! Kikk på vognene når dere er i byen, eller gå i en butikk å få den demonstrert. Som enkelvogn bruker vi den hver dag, meget god og lett å trille. I tillegg lett å slå sammen, og liten plass i bil.. Anbefaler deg den;)

Skrevet

heisann!

vi får også to ganske tette. 23mnd mellom hvis jeg får rundt termindato.

har vurdert mye fram og tilbake om vi skulle kjøpe søskenvogn. syntes også det var litt dyrt om den kanskje ikke ble så mye brukt. men barnas beste og reflex hadde akkurat tilbud på en lettkjørt tvillingvogn med tre hjul nå nylig, og da gikk vi for det lell. kostet 1700 + 300 for regntrekk. synes ikke det var all verden for en vogn:) i tilegg blir den veldig liten når vi slår den sammen. den heter babytravel og ligner på GT sin 3 hjuling. vi har en helt enkel lettbag som vi brukte i bagvogna sist (mest for vi bor høyt oppe i etasjene uten heis, jo lettere jo bedre når babyen legger på seg litt) og tenkte bare bruke den. kostet 300 kr tror jeg på barnas beste.

størstemann går jo selvfølgelig, og springer, men i helt feil retning, og syns det er kjempemorro;) så når vi har noen ærend på butikken eller noe så er jeg nesten avhengig av å ha med vogn.

men du må jo se på behovet ditt også. er størstemann i bhg hver dag, og mannen er hjemme på ettermiddag/kveld, har dere bil, eller er avhengig av buss, langt til butikken, bhg etc.

eldstemann her skal gå i 60% bhg, og mannen jobber skift og helger, så jeg vil jo måtte ha begge ungene mye alene.

Skrevet

Eldstemann her går 60% i bhg også, så jeg blir jo alene med begge en del. Det går iallefall ikke an at han går selv! Han går overalt der vi ikke skal... Utforsker alt!

Skrevet

hei ser jeg har en skrivefeil i forrige innlegg. vognen heter firstweel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...