Gå til innhold

Hodet festet


mammatilsøtemå

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg beskjed fra både lege og jordmor om at hodet hadde festet seg. Litt god følelese, selv om jeg vet det ikke trenger å bety noe i forhold til snarlig fødsel...

 

Noen flere som har fått samme beskjed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at det var "så godt som" festet når jeg var 32+4.

Enig i at det var en god følelse :) Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min har også festet seg=) Jeg har blitt fortalt av både fastlege og ultralydlege at babyen min antagelig vil komme litt tidligere enn termin, og at det er snakk om kanskje bare et par uker til.

 

Noen som har erfaring med hvor lang tid det går fra hodet fester seg til fødsel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har UL termin 10.juni. Hva med deg? Hadde vært deilig å slippe å gå over i allefall. Hvor skal du føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, litt usikker der. Med førstemann festet hodet seg i uke 35 og han kom ikke før l11 dager over termin. Men det bør jo være anderledes med flergangsfødende :) Håper hvertfall det!!! Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ul termin (og menstermin) 7.juni. Skal føde i Haugesund =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg har termin 8. juni og dette er vårt første barn, ei jente =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Ja, ganske klart. Blir mest sannsynlig Julie Isabell =) Det er ikke helt spikret, men ganske. Julie etter min bestemor, og Isabell fordi min samboer har mast om det siden jeg ble gravid.

 

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir nok hetende Idunn. Mest fordi min samboer elsker det navnet. Og jeg er godt fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en merkelig følelse av at hodet har festet seg nå i løpet av helga ja, men greier ikke å kjenne sånt selv med hendene, så får vente og se om legen finner ut av det i morgen!

Har kjent mye stikk og dunk nedover de siste dagene og er plutselig blitt veldig øm når jeg går, men det trenger jo ikke bety at hodet er festet da. Hun ligger i alle fall riktig vei:-)

UL-termin 8.juni her, men mens-termin 16.mai, så er rimelig spent ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da skjønner jeg godt at du er spent. Du kan vel egentlig føde når tid som helst :) Veldig vondt å gå her også, eller spesielt etter jeg har gått ett stykke. Og hvis jeg sitter for lenge gjør det også vondt. Men, men hun kommer i allefall snart ut :) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At hodet fester seg, har nok lite med tidspunktet for fødsel å gjøre. Det er veldig individuelt om hodet overhode fester seg før fødselen er i gang. Jeg fødte på termindagen med min første, og hodet hadde da ikke festet seg før fødselen. Heller ikke denne gangen har hodet festet seg, men det har først og fremst med bekkenet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...