Gå til innhold

Er dette tegningsblødning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så antydning til ørlite lys rosa utflod i går. Nå i formiddag har det kommet litt til, og det kom en liten flekk på str. med et kronestykke i senga i natt. Har første UL-termin i morgen. Hadde menstermin for tre dager siden. Har ikke merket så mye til rier, men har mye mensmurringer, magen kjennes mør og øm, og har endel kynnere. - Lurer på om dette er klassisk tegningsblødning? Bør jeg isåfall ringe føden eller legen, eller kan jeg bare ta det piano, og vente på at rier evt. tar seg opp - forhåpentlig i nærmeste fremtid? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg todde tegningsblødning var når egget festet seg i livmoren rett etter befruktning. Det kan nok heller være slimproppen som går, den kan gå gradvis sånn litt og litt og ha litt blod i seg.

Skrevet

Ja, har tenkt det kan være slimproppen, evt. Men mener ganske sikkert man kan ha tegningsblødning før fødsel - i forb. med at mormunnen åpner seg. Tror det du tenker på er festeblødning.

- Er liksom ikke så veldig 'slimete' dette som har kommet ut - mer helt tynt, helt lysrosa, akkurat som i begynnelsen når man får mensen, bare enda svakere og mindre og ikke noe brunt. (beklager grumsete detaljer!!)

Skrevet

Hovedinnlegger og propelle er forøvrig samme person - har visst kommet i skade for å bruke et eldgammelt nick!

Skrevet

Jeg fikk tegningsblødning i går kveld. Kom lyserosa blod, ikke noe slim hos meg, har kommet litt om gangen gjennom hele natten og i dag (mest gammelt blod i dag da). Det renner ikke, men er blod på papiret når jeg tørker meg + kommer litt i bindet.

Jeg ringte føden, da. Ville gjort det om jeg var deg, jeg følte meg mye roligere og tryggere etterpå. Er førstegangs og hadde ikke hørt at man kunne blø! :-O

Skrevet

Jeg har forresten også mensmurringer og kynnere, men ikke rier ;)

Skrevet

Synes det kan høres sånn ut. Hadde tegningsblødning med førstemann. Den ble til slutt som en menstruasjonsblødning, men da mente de at jeg hadde sprengt noen blodlkar.

Tegningsblødningen skal være beskjeden. Men, som alltid, er du usikker så ringer du føden.

Skrevet

Tegningsblødning har ikke noe med befruktning å gjøre, du tenker kanskje på festeblødning, " 3 jenter"? Eg fikk tegningsblødning ved forrige fødsel, ca 2 timer før ungen kom ut. Jordmora sa da til meg at det er et tegn på at fødselen er veldig nærstående.

Skrevet

Det var fint dere svarte på det med tegningsblødning. Er bare jeg som tenkte feil.

Skrevet

Takk for svar :) Har sett det an litt i løpet av dagen. Ikke noe mer rosa eller tegn på noe som helst, annet enn litt mer "slimsete"/klumpete utflod, så jeg har ikke vært spes urolig eller bekymret eller følt at det var nødvendig å ringe. Skal til kontroll i morgen uansett, og regner med at legen sjekker modning. Mensmurringene og enkelte kynnere kommer og går, men har ligget strak på sofaen i hele ettermiddag og kveld, så igrunnen virker ting temmelig rolig. Bortsett fra den lille, da...Som stadig gir liv fra seg, så da er nok det meste som det skal! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...