Gil Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Jeg er av de som får ganske tydelig mage og har til nå lagt på meg 10 kg (er 21 uker). La på meg 20 kg totalt sist, men er absolutt ikke tykk. Har fått flere kommentarer som.....oi du var stor...er det tvillinger?....trodde du var høygravid jeg....ser du blir stor sånn som sist.... Hallo? Hva får folk til å kommentere på denne måten bare fordi jeg er gravid? De hadde jo aldri kommentert min vekt til vanlig. Blir litt oppgitt, men tar meg ikke nær av det og blir ikke lei meg heldigvis;).....men litt overrasket over folks frekkhet. Flere som har det slik?
Gjest Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Ja, det er merkelig hvor folk tar seg frihet til å kommentere og ta på kroppen din når du er gravid.. jeg har ikke opplevd disse vektkommentarene da, men har ganske liten gravidmage i grunn.. men synes alle skal ta på magen min bare fordi jeg er gravid, og det liker jeg IKKE! det er jo fremdeles min kropp.. og som du sier, hadde de gjort det når jeg ikke var gravid? nei.. Tror vi må bli litt tøffere og begynne å si ifra
Monique72 Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Det er jo bra man er forskjellige. Jeg tar ikke meg selv så høytidelig, så jeg kan kommentere, og spøke om meg selv og magen til andre jeg da. Er 29 uker i dag, og ser virkelig ut som en hvalross, og tåler da å høre det fra andre også... Jeg er riktignok slank ellers, og det er jo bare magen som stikker seg ut. Kan jo hende jeg hadde syntes det var litt "sårere" med diverse kommentarer hvis jeg hadde lagt på meg mye ellers også..?
Ophelia & Jr. Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Dette har slått meg også. Og siden jeg i utgangspunktet ikke har det greieste forholdet til kroppen min, så jeg blir oppriktig såret når jeg får slike "er du sikker på at det bare er en" og "du er jo ENORM!"-kommentarer. Akkurat som om alle sosiale normer blir satt ut av spill bare fordi man snakker til en gravid...
indianerjenta Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Ja, absolutt. jeg er 32 uker og tror jeg har lagt på meg ca 17 kilo nå. De to forrige graviditetene la jeg på meg 30 og 20 kilo. Jeg er til vanlig en slank normalvektig jente, og har tidligere gått raskt ned i vekt etter fødsel. Jeg hører stadig at jeg stor nå, men mamma og min svigerinne er de værste til å kommentere. de bruker jo blant annet ord som "brei over ræva" og lager det til et samtaleemne i resten av slekta. Jeg synes det er tøft med disse kroppslige forandringene, og blir ærlig talt lei meg.
Grateful mom Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Ohhh yess! De har jo ikke peiling, bare ikke bry deg om det du. Vent til de ser deg når magen er borte, da får du vel bare positive kommentarer tilbake Du får heller satse på det og bære magen med stolthet!
Tante Bassa Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 En ting er når noen kommenterer magen, og hvor stor den er. Det synes jeg er helt greit. Verre er det når noen sier rett ut hvor feit jeg er blitt! Har begynt å svare at "JEG har ihvertfall en grunn til være feit, hva er din unnskyldning?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå