Gå til innhold

Er alt klart til den lille kommer?


es27

Anbefalte innlegg

Har dere lenge igjen og hvordan ligger dere ann med og ha alt klart? Er selv i uke 33 så nå er det ikke lenge igjen, å kom plutselig på at jeg har jo ikke ting klart til lillemann kommer. Nå er det vel grunn til å stresse litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.her er alt klart ,handlet siste stelle produktene i går.Er 36 uker. Det er jo hyggelig og kose seg med handleturer nå mens man har tid og ork til det. Kos deg med forbredelsene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke alt klart nei! er i uke 35. mangler de store tingene, vogn og seng bl.a. Mem prøver å ikke stresse... er jo fortsatt en stund igjen, greit å ha noe å kose seg med på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

er 33 uker og har ikke så veldig mye klart.

Stort sett så står alt i kjeller en flatpakket og må handle madrasser og noen småting.

Rommet til jenta har vi så vidt begynt på så er spent på om vi rekker det før hun kommer til verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hær er ingenting klart.....

holder på å pusse opp bad å vaskerom å så ska vi puss opp soverommet for hun kommer så vi må vel heng i..... :D

Er uke 32+1 i dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 uker på vei.

 

Og nå begynner vi å komme i orden:))

Senga skal opp i morgen, klæra er vaska og lagt i kommoden.

Mangler bare småting som ikke er krise om snuppa skulle komme i dag.

 

Er godt å ha alt i hus, blir ikke så stressa i huet mitt da.

Liker å ha ting på plass, i gooood tid jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er klart her ja! I hvert fall alt det viktigste. Eneste jeg kommer på nå som vi mangler er en pakke bleier, nye flaskesmokker + en pakke NAN (i tilfelle lite melk, krise på en søndag f.eks), vippestol, bæresele og madrassen til vugga må hentes.

 

Trenger ikke alt dette med en gang, men noe av det skal kjøpes i løpet av helga.

Sykehusbagen er stort sett ferdig pakket, mangler bare slikt som må pakkes like før avreise.

 

Jeg har jo god grunn til å stresse med å få ting klart ettersom det bare er 2 uker igjen til mens-termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt noen bodyer jeg... Må vel kanskje tenke litt på handling snart, er 34+4 nå. Men har liksom ikke helt overskuddet til det med full jobb og ny leilighet... Noe må man jo bruke permisjonstiden til og, da er det jo fri hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei absolutt ikke! Hehe.. Sist var vogga klar i uke 25 eller noe sånt..*ler* Mens denne gangen har jeg ikke engang sett på klær! Driver og pusser opp hus, så håper at om en 3 ukers tid er alt annerledes. Gidder ikke finne frem alt her vi bor nå, for så å pakke og flytte det til det huset vi skal inn i om 3 uker ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig godt å lese at det er flere enn oss som stresser med oppussing og sånn i siste liten.. og ikke har ting klart.. Går inn i uke 34 nå (36 hvis menstermin stemmer..!) Føler noen ganger at vi er litt uansvarlige som pusser opp nå så sent, men ting tar jo sånn tid, og man vil jo gjerne ha mest mulig klart til den lille kommer?:) Jeg har det meste av klær i hus, men kan ikke vaske å legge det på plass før stellerommet er malt (skal få hjelp til å male det nå før helga:) Ikea til uka for å kjøpe stellebord, til Sverige for å hente vogn. Badet ferdig oppusset til uka..:) Siste innkjøp med salver, bleier etc tar jeg når det nærmer seg. Er enig som flere her skriver at man kan handle inn en del etterpå også selvfølgelig. Men tror man stresser litt ned hvis det meste er i hus. Kommer babyen nå, må jeg bo hos foreldrene mine noen dager, så vi får "vaska ut" oppussinga..:) Er førstegangs, så er vel derfor man stresser sånn.. Vi må bare huske på å være uthvilte til fødselen vi skal gjennom og jenter! Lykke til i innspurten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var senga oppe:))

 

Mangler bare babyen nå gitt:)

6 uker igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 33 + 1 og vi har ikke alt klart heller. Har nettopp begynt å pusse opp barnerommet. Har vogn og seng klart da. Ikke kjøpt en bleie eller smokk enda... Jobber ellers, og så er det snart permisjonstid, da regner jeg med å få god tid til å handle inn ting. Gjør ellers ting i huset- /som det sikkert ikke blir gjort så mye med når den lille er kommet...hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er helt klart til at minien min kan komme. Er 32+4 i dag,men har vært klart en goood stund nå:P

 

Sengen står ferdig montert ved siden av senga våres,jeg som har skrudd den sammen vel og merke:p

 

Alt av klær og sengeklær er vaska og lagt i skuffer og skap:p

 

Har ikke pakka opp vogna enda,men ikke nødvendig helt enda heller:p Søskenvogn vel og merke så tar jo litt plass den også:P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan, jeg skal ha keisersnitt 12.juni, så jeg har begynt forberedelsene ja. Alt er kjøpt inn og hentet fra boden. Til uka skal jeg begynne å vaske klær og utstyr. Man vet jo ikke om disse små melder sin ankomst tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi fler som har en del igjen før juni,tenkte kansje j var sent ute, men vi rekker vel d me god tid:)

holder på å vente at huset skal bli ferdi før vi skal handle ting til babyen, så neste uke så begynner shopping gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ting i pappesker i kjellerstua, sortert etter "leker", "vaskede klær", "ikke vaskede fordi de er str. 62 og oppover klær" osv.

 

Senga er oppe, med madrass i plastikken ennå, vogna er klar, alle nøytrale klær str. 50/56 er vasket, pluss bittelitt rosa, helsetepper er vasket, nøytralt sengesett er vasket.

 

Skal hente stellebord i løpet av uka, og bilsete neste helg, og jeg må kjøpe noen nøytrale håndklær.

 

UL sier jente, men jeg sier 98% jente helt til hun er ute, og tør ikke vaske alt for mye rosa ennå. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kan vel ikke akkurat skryte av det da! :-) Men har hele tiden tenkt at i mai skulle jeg begynne å ordne, så nå er det snart på tide!!!

 

Vogna er jo montert da, men det var fordi damen i butikken tilbød seg det (å hjelp så glad jeg er for det, ellers hadde vi knota fælt!!!). Stellebordet står i pappesker i gangen, bilstolen må vi finne delene til, senga står stuet vekk og må ha ny madrass, må kjøpe ny babydyne også..

Ingenting er vasket enda siden kommoden ikke er oppe, og vi skal ha ny vaskemaskin før jeg begynner! Den gamle spiser hull i tynne klær...

 

Så her har jeg mye å kose meg med i ukene fremover!!! :-) Er 33+4 eller noe slikt, så har jo god tid enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ferdig med å pusse opp barnerommet, vasket klærne og foreløpig lagt de i poser til malinga går litt mer ut av lufta her. har alt klart av seng, vogn ol. bare hente stellebordet. men... badet vårt skal pusses opp og de får ikke startet før den 13 mai, håper de blir fort ferdig. ikke pakket sykehusbagen enda og ikke kjøpt bleier og ammebh. er fire uker til termin 2 juni i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 6 uker igjen og ting begynner å komme på plass. Vognen kjøpte vi på salg i februar og gleder oss til å ta den i bruk for den er vi så fornøyd med, Sengen har vært montert lenge, men i går ble det liksom gjort ferdig. Har kjøpt en hvit seng på Sørbø, hvit komode på IKEA som har blitt pyntet med grønne glassknotter i steden for de kiipe som fulgte med, så nå ser den MYE bedre ut. Den hvite sengehimlingen er også fra IKEA (sånn som festes i taket) og den hadde bare noen grønne blader på seg.. fin i seg selv, men ble veldig mye finere med sommerfugler i forskjellige farger på. (kjøpt på blomsterforretning) Det var et lite tips dere kan huske på hvis dere vil pynte litt på ordinære møbler.. Ikke er det dyrt heller :) Nå har det blitt fargene hvit, rosa og grønt.. Veldig romantisk og sommerslig, så nå kan hun bare komme :) Klærene ligger klar i kommoden og sykehus bagen ble pakket for noen dager siden etter vi fikk oss en hastetur til føden pga skikkelig vondt i magen (heldigvis ingenting med babyen å gjøre, men skummel opplevelse) Det gikk plutselig opp for min kjære at det ikke er så lenge til nå, så han er han på jakt etter ny bil :) så da bør vi være klar etterhvert :) Gleder meg til hun kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...