atsjo Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Typisk. Kjøper jeg en liten pakke egg skal du banne på at det er for lite å at jeg får lyst på egg. Kjøper jeg en stor pakke glemmer jeg ALLTID å spise egg så nå sitter jeg her med 10 egg som går ut idag. Krise,hehe Middagstips med egg som hovudingrediens mottas gjerne:)
Gjest Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Ostesufflè med salat til Omelett Eggerøre Pannekaker Eller rett og slett bak som faen!
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Spansk omelett - lag større om du vil, spis med chorizo fx 6 poteter 1 løk 3 ss olivenolje 5 egg 1 ts salt 1/2 ts pepper Fremgangsmåte: Skrell poteter og løk. Potetene skjæres i skiver og løken finhakkes. Ha oljen i stekepanna og surr potetene og løken til de blir myke. Visp sammen egg, salt og pepper og hell over. Stekes på svak varme til omeletten er nesten stiv, sånn ni-ti minutter. Snu den (på et stort flatt lokk) og stek et minutt eller sånn til.
piano♫ Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Ikke egtl svar på spørsmålet ditt, men egg kan du bruke lenge etter holdbarhetsdatoen: http://www.kylling.no/Article.aspx?artid=9471&bgstyle=ruler&mnu1id=4501&mnu2id=4509&mnu3id=&mnu4id= Om et egg synker i en bolle med vann, da er det helt fint :-)
atsjo Skrevet 30. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2008 Takk for svar!! Kanskje jeg skal prøve den spanske omeletten!! med chorizo når jeg finner ut hva det er for noe;p Piano: Greit å vite. Får litt noia av å spise ting som har gått ut på dato, selv om det vel egentlig er en sånn ca dato da:)
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 chorizo er spansk pølse med masse smak. Eller hva du ellers liker av pølse med litt ordentlig smak i!
atsjo Skrevet 30. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2008 åå.. elsker pølse så det hørtest godt ut. Så foresten at jeg var på kranglesiden, skulle være skravle egentlig,hehe
Jodasåneidaså Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Egg er som regel fullt holdbare i inntil tre uker ETTER utløpsdato. Med andre ord, du kan fint bruke dem til søndagsfrokosten osv. Hilsen forhenværende budeie m/egen Prior-kontakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå