Gurine Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Vet at dette kan være helt normalt. Hadde snev av blødning også i forrige svangerskap. Men nå har jeg hatt et snev av blod i utfloden helt siden jeg oppdaget at jeg var gravid den 21 april. Hadde også litt før ikm. Det er ikke snakk om mye, bare et snev når jeg tørker meg. Det har vært lyserosa, men i dag var det mørkere farge på utfloden. Dette tærer på humøret mitt nå. Det er jo uansett ikke noe jeg kan gjøre fra eller til, men stusselig å gå sånn i uvissa. Og jeg vet i fra forrige gang jeg var gravid, at de ikke er særlig villige til å sjekke så tidlig i svangerskapet. Den gangen kom jeg bare på legevakta, de tok vel en gu, men ikke noen ultralyd, fordi de syntes det var for tidlig.. Skal til legen den 9mai, men det er jo over en uke til... Sukk... Måtte bare få ut litt frustrasjon..
Gurine Skrevet 30. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 30. april 2008 Må også legge til at jeg har ikke hatt noen symptomer nå heller, bortsett fra litt ømme pupper og litt murringer i magen..
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Jeg ringte akkurat Rikshospitalet (har fått fødeplass der), for jeg har hatt litt brunlig utflod (er 8+3). Jordmor sa at så lenge man ikke blødde mer enn en halv kaffekopp (!) eller hadde smerter, var det helt normalt. Jeg synes det er ganske ekkelt, for jeg hadde ikke antydning til blødning forrige svangerskap. Hva skal egentlig til før de undersøker det?
Gurine Skrevet 30. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2008 Vet ikke.. Jeg synes også det er litt ekkelt. Og stusselig å gå og vente og ikke vite liksom. Husker ikke hvor langt jeg var på vei i forrige svangerskap, da hadde jeg også litt blødninger. Mulig jeg var 7-8 uker. Fikk komme inn på legevakta, men de tok ikke ultralyd så tidlig hos meg., bare gu undersøkelse, og den kunne jo ikke fastslå om det var liv eller ei. Men det gikk bra den gangen altså. Jeg blør ikke mengder nå, har bare litt blod sammen med utfloden liksom, merker det bare når jeg er på do. Har heller ikke magesmerter, men kanskje litt murring. Vi får krysse fingrene...
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Det er veldig ille å ikke vite. Men det er vel ikke annet å gjøre, skjønner jeg. Har liksom vært så avslappet hittil i svangerskapet (sammenlignet med forrige gang, da var jeg hypernervøs!), men nå er jeg redd igjen. Men det går jo sikkert bra!
Gurine Skrevet 30. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2008 Mulig du kunne fått tidlig ul som er såpass langt på vei, hvis du får legen din til å henvise deg? Har i hvertfall lest om flere her inne med blødninger som har fått tidlig ul rundt uke 8. Er du veldig usikker, så hadde jeg prøvd på det om jeg var deg. Jeg er litt kortere på veg, så jeg venter og ser an litt. Skal til legen om en uke, og får vel greie på litt mere da håper jeg. Lykke til!!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 Takk! Skulle egentlig hatt første kontroll i dag, men legen min avlyste timen. Fikk ny time på tirsdag. Så jeg får se an til da, og evt. be han henvise meg til UL hvis det har kommet mer. Så vi får vel bare vente en uke begge to... Lykke til du også!!
#3påvei Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Dette er helt normalt. Og ikke mener ikke å skremme deg, men slik begynte min MA. Noen dager med brun utflod som etter noen dager gikk over til mer blodlig. Dette kom og gikk - ringte legekontoret flere ganger, men som de sa så var det ikke noe å gjøre med det, så lenge man ikke hadde smerter og blødde mye, så kunne det være normalt. Var på GU hos legen i uke 8 - da hadde blødningene stoppet, og ho mente det så helt fint ut, men fikk tidlig UL i uke 10. Da ble det konstantert MA som hadde skjedd i 6.uke.
scoobydo Skrevet 30. april 2008 #9 Skrevet 30. april 2008 Hei... skriver heller ikke for å skremme ... MEn da jeg gikk gravid fikk jeg hele tiden beskjed på legevakten at om man ikke blødde mye eller med klumper osv osv så var det ikke en SA! Ble sendt på ullevåll på UL hver gang jeg var på legevakten... (3 ganger)... og siste gang ble det konstantert MA... hadde da hatt blødninger av og på i to uker.. alt fra brunt, lyserosa, friskt blod og litt klumper... Jeg ville absolutt fått det undersøkt! Er som sagt mange som blør og har brunlig og lyserosa utflod i begynnelsen av svangerskapet uten at det er noe farlig.. var på tre ultralyder hvor alt stod bra til med den lille etter blødninger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå