Gå til innhold

Jeg har født:)

Amalie har blitt storesøster:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klokken 02.05 natt til mandag våknet jeg, gikk på do som vanlig, når jeg gikk og la meg kjente jeg noe i ryggen.Ble litt spent, terminen var jo søndag, men regnet med at jeg skulle gå over. Fikk ikke sove og etter litt kom det noen tak til. Gikk på badet og begynte å brette klær! Kvart på 3 skjønte jeg at nå var det mest sannsynlig ikke noe tull og begynte å ta tiden. Klokka 3 vekte jeg samboer og sa at nå var det igang, hadde hatt 4 rier siden kvart på. Ringte vaktelefonen til føderiket og sa vi kom snart, jordmor sa hun ville være der om 25 min siden hun bodde i lommedalen. Tok meg en dusj og vasket håret, viktig å være rein når en skal hilse på en ny verdensborger!

Kom på føderiket kvart på 4, jordmor skjønte at dette ville gå fort og begynte å tappe vann i badekaret med en gang, godt å komme oppi der. Jeg hadde ikke helt bestemt meg om jeg ville føde der, men når pressriene startet var det ikke snakk om å gå ut.

04.33 kom en velskapt gutt til verden, han er jo selvsagt verdens nydligste! Han er 3800g, 53 cm og 37 rundt hodet.

Det var utrolig vondt, men glad det gikk så fort for da ble vondtene fortere borte. Bortsett fra etterriene da, hadde ikke det sist og hadde jeg hatt det hadde det sikkert bare blitt et barn!

Vi var hjemme igjen på mandag ettemiddag og på kvelden kom ei stolt storesøster hjem.

Nå bare koser vi oss med lillegutt!

Lykke til til alle andre!

Anbefaler Føderiket på det sterkeste, utrolig bra sted å føde!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye :) For en grei,kjapp fødsel - jeg bestiller en slik en...

Skrevet

Gratulerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...