Maud Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Leste det du skrev om klassetur og de to jentene dine. Det er i følge opplæringsloven ikke tillatt å lage opplegg i regi av skolen der ikke alle er inkludert. Jentene dine har rett til å være med på tur! Jeg synes du skal ta dette opp i ansvarsgruppa og si at dere forlanger at de også får være med. Jeg antar at de er tildelt spesialpedagogiske ressurser som kan følge dem også på tur. Resten av den hjelpen de trenger må skolen bare lete opp eller søke om spesielt. Ikke gi dere! Dette kan fort bli det punktet der jentene blir mer og mer utestengt. Alle de andre opplever noe de ikke skal få være med på. Det er ikke greit! Har dessverre sett dette flere ganger, men også fått skolen til å snu. Prøv læreren først, deretter rektor. Hvis dette ikke fører frem, ta kontakt med kommunens skolesjef, opplæringssjef eller hva det heter hos dere. Eventuelt Statens Utdanningskontor i fylket der dere bor. Henvis til opplæringsloven, så skjønner de at du er informert og da gir de seg helt sikkert.
Gjest Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Dette har vært slik hele veien.Å jeg gidder ikke tjase mer tror jeg.For læreren er utbrent,og skal slutte,rektoren elsker egen stemme...og assistenten vi "fikk",deles på alle sammen..Den er skolen sin,ikke ungenes.Ikke har vi avlastning som kan ta den turen,og innerst inne tror jeg ungene har det bedre hjemme..Klassen er ok den,om man følger med hele tiden =) Som andre unger det da. Men,mine er ikke tørre på natta.Dette er da vanskelig hvis di skal ligge borte.må ha med utrolig mye ekstra,og kun jeg har tatt di opp natterstid,og vet hva dette vil si.ikke akkurat enkelt bestandig. Så,om det skulle gå galt,tror jeg ungene hadde blitt erta enda mer..Men nå er det et år til.Mye kan skje,og ordne seg til da. Men å nekte klassen turen dit det er tenkt er uaktuelt for oss.Dette er avslutningen fra barneskolen,og alle gleder seg til den. Må mine to være hjemme,så kan jeg ordne eget opplegg.Riding eller noe spennende ;o) For jeg ser ikke at en av oss kan bli med di.Det blir ikke rett syns jeg.Men,enda et år til,så undrer kan skje =)
Maud Skrevet 30. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2008 Skolen kan ikke kreve at en av dere blir med heller, for at det skal bli noe av turen. Skjønner hvis dere ikke orker å kjempe, men synes det er helt utrolig at sånt foregår så mange steder.
Gummelillan Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Prøver å huske hvor i landet du bor, Hurpa. Mener det var i Midt-Norge? I såfall tror jeg virkelig jeg ville ha forsøkt å ta en telefon til Statens utdanningskontor. Det kan hende du "sogner" til et kontor med en ganske fornuftig leder... Send meg en PM hvis du trenger mer info ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå