Gå til innhold

Nettopp vært på jente/baby tur til Mallorca

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det kan virkelig anbefales! Var så kjekt å være masse med andre mødre og babyene. Babyene lekte og koste seg sammen, min jente på 9.5 måned var i ekstase og gråt knapt en tåre på hele turen, hun syntes det var så spennende.. Det hele var en fryd, og så kjekt å se hvordan andre gjør det med sine små, på reiser, med mat og legging etc. F.eks jeg har vært litt pysete med å gjøre om på rutiner, fordi jeg trodde hun da ville gråte utrøstelig etc (hun gjorde det da hun var mindre). Men det gikk over all forventning.

Anbefales på det varmeste!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,jeg skal til Tyrkia på mandag,med min sønn på 9 mnd.

Vi gleder oss helt villt!

Lurte på om du hadde noen tips,evt hva som var lurt/ikke lurt å gjøre/ha med....

Skrevet

Vi skal også til syden i mai:) Kom med tips:)

Skrevet

Hm, hva som er lurt å ta med.. Bleier var dyrt (dette var da på Mallorca, Spania), tror det er vanlig sydover. Men personlig gadd jeg likevel ikke drasse på for mange bleier da, får heller ta den utgiften..

Barnematen hadde salt i seg, så er dere nervøse for det, ta med egen grøt og middag. Igjen, jeg tok ikke det så høytidelig at hun spiste "fremmed" middagsmat en uke, men to av de andre hadde med norsk mat. Jeg tok med grøten i tilfelle det tok tid å finne en butikk.

Solhatt MED KNYTING var et must for alle oss på turen, ellers gikk solhattene rett i bakken.. ungene likte ikke hatt nei! Solbriller fikk jeg henne ikke til å bruke. Jeg syntes det var vanskelig å bestemme meg for hvor mye klær hun burde ha på, så der er jeg ikke den beste til å komme med råd. Hadde muligens for mye på, men prøvde mitt beste å kle av/på. Pose/teppe i vognen er godt for å gjøre det litt lunt når de sov.

Vi brukte bare flaskevann til barna.

Tja, var ikke så mye mer jeg har å komme med. Bare prøv å slapp av, ha det gøy og gjør gjerne ting annerledes enn du gjør hjemme :-) Jeg trodde at med en annen leggerutine kom alt til å komme helt på styr, men jeg fant ut at jenta mi var SÅ mye mer fleksibel enn jeg trodde...

Skrevet

Og ja, ikke ta med så mange leker. Kjøp bøtte og plastikkspade o.l der nede. Men en artig bok på flyet holdt min lille underholdt i en time!

Skrevet

tusen tusen takk for tips:):) vi reiser til kreta på fredag med en på 9 mnd. hvordan var det på flyturen?? er så bekymra for at han skal få dotter i øra og få vondt og sånn.. noen tips der??

Skrevet

Jeg lurer på om det med vondt i ørene er veldig individuelt jeg. Jeg har flydd mye med jenta mi og har noen ganger ammet når vi letter men aldri når vi har landet. Hun har aldri vist antydning til smerte. Flydde med masse andre babyer under ett år på det flyet og så vidt jeg så var det nesten ingen som ammet, alle så ut til å ha det bra. På veien hjem var det en baby som hylgren da vi landet, men den babyen var veldig liten, sikkert 3 mnd.

Du kan amme, gi flaske eller smokk dersom du er engstelig, men det går sikkert veldig fint! Har også hørt at flyvertinnene kan skaffe en medisin (?) dersom det skulle vise seg at babyen får problemer, men er litt usikker på den der.

Skrevet

oii.. vi reiser til mallorca 17 mai,med min 7 mnd gamle baby. gleder oss vilt. hvordan var tempraturen der nede nå? greit å få lese at alt har vært en fryd for dere å håper vi får en knall tur også

Skrevet

Vi skal også til Mallorca om noen uker. Lurer også på hvordan tempen var? Du sier at bleier var dyre, hvor mye kostet de? Vi har fått høre at det er så dyrt at vi tenkte å ta med hjemmefra.. Badet dere m babyen?

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hva temperaturen var faktisk, vi hadde aldri tv på og fikk ikke med oss det. Men vi lå ute i bikini og svettet, det må da ha vært over 20 grader går jeg ut fra. Gikk vi tur silsvettet vi i sola.. og vi fikk farge. Det var slik at vi ville hive oss i det kalde bassenget! Den siste dagen ble det overskyet, da var det adskillig kaldere. Man kan vel aldri være sikker på været men det blir vel bare bedre og bedre fra nå av.

Jeg badet ikke babyen min for bassengvannet var ganske kaldt. Men en som hadde med en 14 mnd gammel baby gjorde det, han storkoste seg og ville ikke opp - og ble heller ikke syk. Kunne kanskje ha bada henne men men.. sparer det til Italiaturen vår i juni, da er pappaen med også!

Bleiene kostet vel mellom 80-100 kr tror jeg, vet ikke helt hva kursen på Euro er nå men de kostet litt over 10 Euro i en butikk vi var i. Vi brukte 20 Euro på en pakke bleie og et par fruktbeger og et billig brød. Dyrt! Det er vel bare turister som handler slikt :-)

Skrevet

hvilken solfaktor brukte dere? å satt barna i skyggen hele tiden?

Skrevet

Det var litt forskjellig (vi var fire mødre). Jeg brukte fysisk filter, faktor 30. En brukte faktor 25. En brukte vanlig solkrem (ikke til barn), men faktor 30.

Jeg holdt min i skyggen nesten hele tiden, var jo noen turer ut i sola for å vise bassenget etc. To av de andre var en del mer i solen, men ingen ble rød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...