Gå til innhold

Hjelp..! Forstoppelse hos meg gitt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele forige uke var det helt stopp. Tok idoform å det løsna litt. Så stoppa det igjen å nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre..?! Aldri hatt dette før, men tenker kanskje at det er litt dumt å venne magen til at den får idoform hele tiden for å få ut noe?! Såfort jeg ikke tar det stopper det opp.. Drikker masse også..

Ser jo ut som jeg er gravid i 14. uke..:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiber er jo veldig viktig da og vann. Det skal holde fart på sakene. Du får spise svisker og bananer det hjelper ofte til. Gå masse/tren .Hvis ingenting hjelper så ville jeg gått til lege, er ikke godt å gå slik .

Lykke til:=)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Har det på samme måte pga lavt stoffskifte etter fødselen, og plages virkelig, det er jo tildels smertefullt, dette.

Trenger råd jeg også, men deler mine med deg sålenge:

sviskene skal være oppløst i vann først, ellers trenger de ikke virke.

Linfrø - også bløtlegges i vann først, eller aller helst bakes inn i grove brød.

kiwi

Maltekstrakt, virker på liten og stor

visiblin - et fiberpulver du får kjøpt på apoteket, har hjulpet meg bra.

pursenid - avførende tabletter som virker etter 6-8 timer.(legen anbefaler meg dette 1-2 ganger i uken om jeg er skikkelig plaget).

Kaffe i store mengder

te, sort og sterk

Ikke banan, den er hard for magen.

ikke hvitt brød

Skrevet

Vann, vann og atter vann.....

Det skal virkelig hjelpe. Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar!:-) Uff, nei det er ikke noe godt! Får prøve noen av tipsene dere har gitt, å se om det hjelper.. Hvis dette pågår uke etter uke fremover får jeg bare ta en tlf til legen..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...