Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt... jenta mi bare skriker.. hele dagen.. så sant ho ikke får ligge på armen hele tida.. ho spiser godt, skifter ofte bleie og ikke noe som tilsier at ho skal ha det vondt på noen måte. jeg kan ikke la ho ligge på teppet alene for da klikker det for a.. (ho er snart 3 uker gammel) alle sier at jeg må la a ligge litt alene så ho ikke blir så avhengig av å henge i armen og puppen støtt( bruker meg som smukk) jeg får vondt av å høre ho skrike så ille. hvor lenge lar dere barna skrike før dere tar de opp?? hvordan skal jeg kunne få a til å ligge litt alene på krabbeteppe, lekegrinda. det er jo i samme rom som meg så jeg ser a jo og prater med a. samme er det om natta.. roer seg ikke før kl 3 om natta.. må ligge i senga vår for å sovne. og da går det kun en time etter ho blir lagt i senga si før ho våkner igjen. jeg har som rutine og skifte til nattøy kl 19 for så å få pupp kl 20.00 før vi prøver å legge a i senga.. da klikker det helt for a. åssen får dere barna til å sove om natta? jeg fullammer så jeg vet at jeg må opp ett par ganger i løpet av natta men ho sover nesten ingenting om natta. (ho sover mye fra kl 14-19, jeg må vekke a så ho får puppen innimellom der.) skal jeg prøve å holde ho mer våken på dagen så ho kanskje faller mer til ro på kvelden. ho blir bråvåken på kvelden. er redd døgnet er helt snudd...(syns jo det er fælt å måtte holde en så liten en våken, de trenger jo søvn men når ho klarer å være våken i mange timer på natta så klarer ho vel det på dagen???) jeg er fersk i dette her så jeg trenger noen gode råd!!!!
Gjest Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Jeg tror nok bare hun trenger din kroppsvarme for å roe seg ned. Du skriver hun bare er 3uker, og da tenker jeg at dette er helt normalt. VI hadde det også sånn med begge våre, og de vendte seg fort til å ligge nede. Men ikke stress det ennå. Hun er så liten at hun skjønner ikke hvorfor hun ikke blir tatt opp når hun skriker. Hun synes nok alt i denne verden er litt skummelt, og da er det trygt og godt å ligge inntill mamma. Det vil nok gå seg til skal du se:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Når de er så små har de veldig stort behov for nærhet. De liker ikke ligge/være alene. Men er jo klart at det blir slitsomt når man må gå å bære på hele dagen. Får hun nok søvn? Når de er så små skal de sove kjempe masse, bare være våken noen timer i løpet av døgnet. Ville ikke ha vekket henne, husk at søvn avler søvn! Mi ville heller ikke sove alene før hun var 6 uker kanskje. Og vår natt begynte alt fra 23-2 til hun var 2 mnd. Hun begynte å ligge på gulvet med babygymen over seg når hun var 2 mnd, trur det er litt for tidlig å ha de på gulvet når de bare er 3 uker. Kan du ikke ha henne i sofaen ved siden av deg? Men det er ikke noe du gjør feil! Det er kjempe vanskelig å være nybakt mor!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 hu ligger ofte ved siden av meg på sofan også men det klikker for a.. vil ikke sove nå heller. bare hyler.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Gi henne så mye nærhet, mat og kos hun bare vil om dagen, legg deg sammen med henne hvis hun sliter med å få sove, så vil antagelig nettene bli roligere.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Jeg ville tatt en liten tur til kiropraktor bare for en sjekk.. Slik var gutten min også. Han hadde/har kiss. Det er jo flere symptomer på det enn bare gråting, så du kan jo lese litt om det og se. http://www.kiss-kidd.no/ Hvis det bare er skrikingen, så er det nok det at hun trenger nærhet, men ville bare fortelle deg hvordan vi hadde det. Det slet virkelig på. Fant ikke ut av det før lillegutt var 3mnd. Han skrek med en gang vi la han ned. Det gjorde jo vondt i nakken. Men etter første behandling hos kiropraktoren var han en helt annen unge
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 hu har hatt ett kragebeinsbrudd etter en hard fødsel... kanskje det henger igjen litt.. hu legger seg jo på siden hun har hatt bruddet i og virker ikke plaget av det lenger. takk for mange svar!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Sikkert greit å få sjekket opp.. Men noen babyer trenger veldig mye nærhet.. Jeg gikk i nesten 3 mnd med babyen på meg omtrent konstant, og det har ikke blitt slik folk sier om at de blir bortskjemte og bla bla, det er ikke noe problem for meg å legge henne fra meg nå selv om jeg bar henne hele tiden før. Gjør det du føler og ikke la andre presse deg til å la babyen ligge å gråte, det blir du bare enda mer stresset av selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå