Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Jeg sliter med pumping. Tenkte jeg skulle pumpe slik at jeg kunne fryse ned et lite lager. Problemet er at de få gangene jeg har prøvd å pumpe ender jeg opp med at baby'n gråter fordi jeg har for lite melk til han...og sist måtte jeg tilslutt gi det jeg hadde pumpet slik at han roet seg. Noen som kan gi meg noen gode råd?
2 tette - med flette Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Om du orker, pump deg på natten ? da øker produksjonen mest hvertfall.. funket supert for meg !
KoneTilMannenMin Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 hjelper också om du pumpar begge pupperna samtidigt då økar du melke mengden. vad med ammete?? funkar før mig det, ettt par gånger om dagen ca en halvtimme før jeg pumper...
cilibelle Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Pussig, jeg logget nettopp på for å skrive og be om pumperåd, jeg også. Har slitt med det samme. Men ved å pumpe ut bare litegrann (30 ml) hver dag, greide jeg å øke produksjonen litt sakte, slik at også babyen fikk sitt. Men så kom et nytt problem: Vi reiste bort en uke, orka ikke ta med pumpeutstyret, og dermed spiste babyen både det han trengte OG det som var tiltenkt pumping. Han ble plutselig veldig tjukk! Da vi kom tilbake, måtte jeg til å øke forsiktig igjen. Nye 30 ml pr dag. Problemet er at 30 ml er ganske lite, i juni skal pappaen ha perm, og jeg skal i full jobb. Hadde liksom tenkt å ha et lager klar til da, men på denne måten monner det jo ingen ting! Tenkte å øke fra 30 til 50 ml om dagen litt gradvis, og så kanskje opp til 70 og deretter 100, men om et par uker skal vi på ferie igjen. Og da får jeg jo ikke frosset ned noe. Huff. Dette ble rotete. Men jeg vil gjerne ha råd!
du og jeg og vi to Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Når har du pumpet deg? Jeg har mye mer melk på morgenen enn ellers på døgnet, og det er vel vanlig - så for meg passer det best å pumpe en times tid etter at han har spist på morgenen. Han spiser hver 3. time - så da er det nok igjen til han når han skal ha mat to timer etter pumping. Av og til pumper jeg litt av den puppen han ikke begynner med på morgenen, samtidig som han spiser av den andre, fordi jeg har litt problemer med å få igang utdrivingsrefleksen uten Syntocinonspray når jeg pumper. Ellers prøver jeg å pumpe når han er lagt for kvelden, da er det noen timer til neste gang han skal ha mat.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Uansett ville jeg testet melka jeg pumpet først. Min smakte harskt etter bare 1 døgn i kjøleskap selv om den i teorien skal vare lenger. Jeg har fullammet til han er 6mnd, men har vært gjennom brystbetennelse, brystabcess og ca 20 ganger tette melkeganger. Jeg gir mme de gangene det er behov for det, også i grøten når vi nå har begynt å innføre den. Har slitt mye med søvn og har ikke hatt energi til pumping.
du og jeg og vi to Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 Mme er selvsagt også en mulighet;) Jeg har forøvrig aldri hatt noe problemer med harsk melk, men det er jo forskjellig. Jeg pleier å fryse den med det samme, med mindre jeg skal bruke den samme døgn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå