Gå til innhold

babyen min vil ikke ha morsmelkserstatning!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøvde i går kveld, og hun vemmet seg og knep munnen sammen. Det var ikke vanskelig å skjønne hva hun syns om mattilbudet, hihi.

Noen som har opplevd det samme, og har babyen vent seg til smaken etter flere gangers prøving ?

Hun tok flaska fint da vi prøvde med mm, men jeg orker ikke alltid å pumpe meg. Jeg føler meg bokstavelig talt temmelig utsugd etter at babyen har spist, og da er det tungt å pumpe. Vondt er det også! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen med samme erfaring ?

Skrevet

Har ikke gitt mine erstatning, men forsøkte en gang med eldstemann. Han nektet. Ikke rart egentlig - det smaker jo døden...

Skrevet

Min ville heller ikke - og vil fortsatt ikke ha.

Prøvd mange forskjellige flasker og flere forskjellige typer mme.

Har levert babyen til svigerforeldrene uten meg slik at di kunne prøve - mamma har prøvd mens jeg har vært ute.

Har prøvd velling..

Lille nekter plent.. Men jeg har pupp så det er ikke krise. Hadde bare behov for å kunne ta meg en kveld med barnevakt.

Skrevet

jada, både smak og lukt er jo helt annerledes enn mm, så jeg skal ikke si at jeg ikke forstår det:-)

men veldig mage babyer lever jo på dette!! :-)

Skrevet

Jeg har også pupp og nok melk, men tenkte det kunne være en løsning med mm når jeg vil ha noen timer fri, og ikke pumper meg.

Jeg får prøve flere ganger, så kanskje hun begynner å like det etterhvert:-D

Skrevet

lillemor tok greit erstatning innimellom, kjøpte de små kartonene med ferdig blanda(husker ikke merket) Det var bare i nødstilfeller hun fikk da, om jeg ikke klarte å pumpe meg nok før jeg skulle på jobb ol situasjoner. Har heldigvis hatt kjempemasse melk så lenge jeg ammet.

Skrevet

Ta å mix litt mm og mme, 50/50. eller kanskje 80/20.

Da smaker det kanskje litt bedre og du kan tynne den ut etterhvert. Altså ta mindre mm, og mer mme. Til slutt skal babyen (teoretisk iallefall) drikke ren mme.

Lykke til.

Skrevet

God ide, styredama! :-)

Skrevet

Bare hyggelig:o)))

Håper det virker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...