Gå til innhold

Privat gjeldsinnkreving


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres nok ut som en fillesak, men det er mye penger for meg.

Jeg har vært dum og lånt en såkalt venninne 4000 kroner.

Det viser seg at hun ikke har tenkt å betale de tilbake.

 

Kan jeg som privatperson kreve inn pengene på en annen måte? Via et inkassoselskap eller noe sånt?

Kommer de til å gjøre noe? Hun har allerede nesten 100 000 kroner i inkasso, og blir trekt hver måned fra for disse pengene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke det er noen måte å få pengene tilbake på nei, skulle virkelig ha ønsket det, har en x som jeg lånte bort 10 000 peng til... arrrg....

 

må inrømme at tanken på å leie inn noen til å kreve dem tilbake var der, men heldigvis gjor jeg ikke det da... har fryktlig lyst på de pengene igjen.......:(

 

må bare lære av sine feil, jeg låner aldri bort penger mer!!!!!!!!!!

Skrevet

Sure penger er det.

Hun er min nærmeste nabo og jeg ser henne tilnærmet hver dag.

Lover og lyver, hver gang hun venter penger.

Jeg blir så sint at det holder på å rable for meg, selv om jeg vet at jeg ikke kan forvente noe.

 

HI.

Skrevet

ikke noe særlig gøy nei, hun har jo tydligvis ikke noe kontroll på penger så kanskje dere kan lage til en avtale om at hun betaler deg en hundrelapp i uka eller noe, bedre enn ingen ting hvertfall...

 

eller så må du spille på samvitigheten hennes, men kan jo tyde på at hun ikke eier samvitighet da...;) (syt til familien hennes, mannen, mora, søstra eller noen, så får du sikkert hjelp til å mase på ho)

Skrevet

Avtaler har jeg prøvd på, men hun har alltid en unnskyldning på lager.

-Pengene er forsinket

-Jeg må kjøpe medisiner til minsten

 

Hun lyver så hun tror det selv, og samvittighet er tydeligvis et fremmedord.

 

HI.

Skrevet

Finn noe på henne og true henne med det! Sånne mennesker forsøpler verden.Baksnakk henne, si det til de hun er glad i, gjør livet hennes surt -rett og slett! I all fall til hun skjønner alvoret og betaler for seg. Er jo ikke en filleting 4000 kr da! Skrotfolk som i det hele tatt tør å møte deg å bortforklare. Eier nok ikke skam, nei!

Skrevet

Jeg håper jo for hennes, og for din del, at hun har lyst til å betale deg tilbake, men når hun har så mye gjeld, er du sikkert den som er lettest å utsette - siden du har lite å true med mener jeg. Inkassoselskaper er skumlere enn sinte venninner.

 

Dersom du tror hun har penger, men ikke gidder å betale deg tilbake, kan du jo ta kontakt med en lokal mc-klubb, fortrinnsvis så seriøse og lite bråkete som mulig. Disse gutta hjelper gjerne damer i nød, og ofte er det bare en liten telefon fra en av dem som skal til, så ordner det seg. De skal så klart ikke knuse kneskålene hennes eller noe, men bare snakke fornuft i henne. Har gjort dette selv, det funker ;)

Skrevet

Har du noe skriftlig som viser at hun skylder deg pengene? Hvis ikke tror jeg du stiller svakt juridisk.

 

Å bruke et inkassoselskap tviler jeg på at går. Du må sansynligvis betale dem såpass mye for å gjøre jobben at det ikke vil lønne seg.

 

Hva med å foreslå at dere setter opp en skriftlig tilbakebetalingsplan, for eksempel 500,- i mnd. For det første er det vanskelig å finne undskyldninger for å skrive på noe slikt, spessielt om dere sier at første betaling ligger 1 mnd frem i tid eller noe slikt. For det andre stiller du da sterkere senere når du har noe skriftlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...