Marisola Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Kjenner at jeg er mer sliten nå, og tåler mindre. Irritasjonsmomentene har økt på noe sinnsykt. Prøver å ikke bry meg, og si minst mulig, men nå må jeg i hvert fall få det ut her!! -Han gjentar samme setningen til babyen i opptil 20 min. F.eks: "Å, Du har det så godt, å, du har det så godt, osv. osv." "Pappa komme å ta deg, pappa komme å ta deg, osv. i 20 min" -At han nærmest skriker når han snakker. Han har så høy og kraftig stemme, og er ikke klar over det selv. Høre han overalt, så mye bråk. -At han roter og smuler over hele kjøkkenet når han skal lage mat. -At han bare vasker på midten av benken hvis han finner det for godt å ikke bare rydde, men også vaske etter seg. -At alle skap, lysestaker, m.m blir flekkete og fettete etter at han har vært der. Samt vinduet over vasken. -At alle klærne til babyen ligger hulter til bulter sammen med brukte og nye vaskekluter på stellebenken. ÅHHH, det irriterer!! -At skostativet og jakkestativet er sprengt med hans gensere og fleesjakker. Jakkene ramler ned, og han plasserer arbeidsskoene oppå de nye semska støvlettene mine. (Og hver gang jeg rydder, så skjer det samme) -At han plasserer store skåler oppå små skåler i skapet, slik at jeg nesten får dem i hodet når jeg skal ta noe. Jeg merker alt så godt, fordi jeg er alene i perioder når han reiser på jobb. Når han er hjemme så er det jo mye verre å holde huset i orden. Burde jo vært enklere med et par ekstra hender. (Han er ikke lat, langt ifra, og gjør jo så godt han kan da) Hadde vært gøy å se om det er det samme som går igjen. (Og godt å høre at også andre kan bli irritert på mannen) Så få høre....: Hva irriterer deg mest med din mann?
iznogood Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 hmmm... altså... jeg lurer nesten på om du er gift med eksmannen min :-)
Marisola Skrevet 30. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2008 haha. Ja, blir kanskje en eks dette også snart hvis han ikke skjerper seg litt. (Ikke at jeg er noe prakteksempel, men...) Nå har jeg støvsugd hele huset, vasket, alt mulig. Hoppet i dusjen for å komme oss ut og av gårde. Der ligger klærne etter ham, og nede i stuen er det et helvetes spetakkel av et leven. Han har konkurranse med ungene... i musikk på full speed. Ungene sitter i nattøy enda, mens han holder minsten og møter meg med: tror at han har bæsjet. Når jeg sier at han kunne godt fått på ungene klær imens, så bare ler han og hermer. Alt er så skøy av og til.. men han gjør det da. Herregud!!! Føler meg som ei mor for alle. Må mase meg ihel hver gang han skal gå til frisøren, for han utsetter det lengst mulig. Tror han skal spare... penger altså. Og ser ut som et troll halve tiden. haha... Og Jeg? Jeg tror at mensen er på vei nå ja!!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Hihi, måtte le litt........og konklusjonen ble at mensen er på vei;-D Han jeg bor med roter også, men så får han klar beskjed om å rydde opp etter seg også:-) Ellers er det ikke de store tingene jeg irriterer meg veldig over egentlig...... Men jeg har jo et par ekser jeg også da;-D
Tiggywinkle Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Nå har jeg prøvd og forkastet et eksemplar eller to tidligere. De irriterte meg mye. Men mannen min er en fin fyr som i grunnen ikke irriterer meg så mye. Eller kanskje jeg har lært meg å akseptere ulikhetene. Som at jeg ser støvet som han påstår at ikke eksisterer. Kun en liten ting som får det til å krølle seg i meg; at han aldri kan ta med seg noe av det som ligger i trappa når han går opp. Hadde det vært opp til ham så hadde det lagt der til neste påske:-) Ser det ikke serru...
Gummelillan Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Mye av det som står på listen din praktiseres av det eksemplet av arten som jeg har her hjemme også. Og sikkert en haug til. Men jeg har faktisk snudd litt på det hele og jobbet med hvorfor blir jeg eventuelt irritert. For det er jo en kjennsgjerning at disse tingene så jeg jo ikke den første tiden..? Og resulatet har blitt ganske bra. Jeg synes jo han roter noe fryktelig til tider, men har da lært meg å gi han et vink og akseptere hans måtte å ordne opp i ting på. Og det som er lett å se er at når irritasjonen blusser opp hjemme så er det i kombinasjon med at jeg kjennes utslitt ut. Så da bruker jeg heller energien på å lade mine egne batterier slik at jeg ikke skal bli sliten og havne i den fella ;-) Anbefales!
Dailis Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 Jeg irriterer meg ikke over slike småting. Er de større tingene som får meg irritert.(og de kan jeg jo godt la være å legge ut her) Men han har evnen til å snakke med meg, så vi har i det minste en god kommunikasjon. Leste i et ukeblad at et par hadde hatt en stor krangel om hvor kluten skulle henge!! Da har man ikke mye å krangle om, hihi. Men kanskje det er fordi jeg er så langt fra perfekt selv
Karomamma Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 He he, det høres ut omtrent som hjemme hos oss. Bortsett fra at mannen min er en kløpper på å brette tøy, så det ligger ikke og slenger her i gården (ikke mitt tøy heller...) Neida, det er mange ting ved kjæresten min som irriterer meg noe inni det grønneste... Ettersom jeg er en kontrollerende og detaljfiksert kjerring som får med seg absolutt hver minste ting, skal det godt gjøres å ikke irritere meg. Heldigvis er jeg velsignet med en god porsjon raushet i tillegg, så det går greit
Tokatter_USA Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Jeg er en irritabel person, så jeg visste at den jeg skulle gifte meg med måtte jeg være fryktelig glad i, så jeg ikke behøvde å irritere meg for mye over ting. Og jeg er fryktelig glad i ham, så det er ikke så mye som irriterer meg av småting. Men når han rydder, noe han gjør ganske ofte, så legger han ikke tingene der de skal være. Han stabler dem opp i hjørnene av rommene, stapper dem inni skap, putter dem i esker og bærer dem ned i kjelleren. I en sånn eske fant jeg en gang mobilladeren min. Det er irriterende, for for meg er ikke rydding bare for å få ting vekk, det er også for å ha oversikt over hvor alt er og hva vi har. Og så stabler han skåler helt feil :-)
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 Det som irriterer meg mest,er at jeg er så irritert over alt mulig han ikke gjør,og en skjelden gang faktisk gjør... Var aldri slik før...Men tror dette har med at man er sliten her. Hadde jeg bestemt,så skulle jeg irritert meg ferdig,og det meste ville vært ute av verden ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå