Gjest Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Vil gjerne ha svar kjapt da mitt første forsøk står i ovnen ) Er bare en slik Toro pose, der har de dryssa melis over? Kan en gjøre noe annet? Synest det blir ås lett rot/gris med melispulveret.
Sivalur Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Skulle til å svare melis og sitronmelisseblader... Når jeg drysser melis på en kake, bruker jeg en sånn liten te-sil som jeg heller litt melis oppi. Så dunker jeg lett på den over kaken, da blir det et fint lett dryss, ikke noe gris med det. Har aldri smakt sånn kake, men kan det passe med en klatt yoghurt på? Det har jeg brukt som pynt på gulrotkake.
På vei igjen <3 Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Lage glasur som til gulrotkake kanskje?
Gjest Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Tror vi får prøve melisdryss da. Med gris mente jeg at unga også skal spise av den Blir som regel melis overalt av sant. (Regner med at de også vil ha, så lenge de ikke vet at det er YOGHURTkake. Da blir den vell farlig)
Sivalur Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Hehehehe - typisk ja. Fillern, nå fikk jeg lyst på kake.. godt vi får besøk i kveld, unnskyldning til å bake noe i ettermiddag!! Er den kaken din enkel og rask? Vil du dele oppskriften kanskje?
Gjest Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 Jeg har bare kjøpt en toro pose, tilsatt 1dl med yoghurt 100gr smør og to egg jeg. Fiks ferdig på en liten time! Er litt spent. Aldri smakt yoghurtkake jeg. Tror jeg hvertfall!
Sivalur Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Toro pose var det ja, det skrev du jo lenger oppe! Hvis dere skal spise den innen kl. 15 idag, så kan du kanskje si om den var god? Hehe - den er helt sikkert god da! Kanskje jeg skal prøve på en sånn. Eller vent litt - svigermor tilbød seg jo å ta med noe, kanskje jeg skal be henne ta med kake, det var enda enklere!!
Gjest Skrevet 30. april 2008 #9 Skrevet 30. april 2008 Nå har jeg smakt på den! Den smakte ganske kunstig, men kan vell ikke vente mer av en ferdigpose? Så smakte den veldig sitron?! Nesten som slik gelesitron. Luktet sitron mens jeg laget den også, så det er vell tilsatt.
Sivalur Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 Ok, takk for tilbakemelding! Tror jeg styrer unna da, hehe. Har sendt melding til svigermor, hun baker bestandig tonnevis av kaker så hun tar sikkert med. Hvis ikke blir det hjemmelaget eplekake, relativt enkelt og går ganske kjapt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå